Abilities

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
tnvsh
מארגן טורנירים
הודעות: 755
הצטרף: 19/1/2005 , 15:41
מיקום: אפרת
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

Abilities

שליחה על ידי tnvsh »

אהלן!
לאחרונה הסתבכתי קצת עם חוקים של יכולות, ולכן מספר שאלות:

1.Test of Faith:
אם היריב תוקף אותי עם יצור 4/4, ואני חוסם אותו עם יצור 1/1 ומשחק עליו את הקסם- מה יקרה ולמה (בהנחה שאף אחד לא משחק עוד קסם)?
ההבנה הראשונית שלי הייתה ששניהם ישארו בחיים- הנזק ליצור יימנע, בגלל ה"Prevent Shield" , אבל את הקאונטרים הוא יקבל רק לאחר שלב הנזק (כיוון שרק אז הנזק נמנע בפועל).
תפסתי את היכולת ששמה קאונטרים כטריגרד אביליטי. אמרו לי שזה לא נכון-ואשמח אם מישהו יסביר ביתר פירוט, איך זה קורה בו זמנית עם הנזק אם נזק לא עלה על הסטאק? כמו כן- האם כשלא כתוב בפירוש When/ever היכולת אינה טריגרד אביליטי?

2. Blink
ישנו הקומבו המוכר של Fiend Hunter+Cloudshift שמגלה יצור לצמיתות וכו'.
רציתי לשאול מה קורה במקרה הבא:
ההאנטר במשחק עם יצור בexile. יש לי גם רסטוריישן אנג'ל.
שיחקתי Ghostly Flicker על הצייד והמלאכית, ובחרתי להחזיר קודם את הצייד ואח"כ את המלאכית, שכשנכנסת מוציאה את הצייד.
האם זה חוקי? מה יקרה ליצורים של היריב, בהנחה שיש לו מספיק כאלה שישמשו מטרה?(באיזה שלב יצור נכנס?האם זה כמו טריגרד אביליטי? אשמח להסבר מפורט. תודה רבה)

תודה רבה!

טוביה
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

Re: Abilities

שליחה על ידי Soul »

tnvsh כתב:1.Test of Faith:
אם היריב תוקף אותי עם יצור 4/4, ואני חוסם אותו עם יצור 1/1 ומשחק עליו את הקסם- מה יקרה ולמה (בהנחה שאף אחד לא משחק עוד קסם)?
ההבנה הראשונית שלי הייתה ששניהם ישארו בחיים- הנזק ליצור יימנע, בגלל ה"Prevent Shield" , אבל את הקאונטרים הוא יקבל רק לאחר שלב הנזק (כיוון שרק אז הנזק נמנע בפועל).
תפסתי את היכולת ששמה קאונטרים כטריגרד אביליטי. אמרו לי שזה לא נכון-ואשמח אם מישהו יסביר ביתר פירוט, איך זה קורה בו זמנית עם הנזק אם נזק לא עלה על הסטאק? כמו כן- האם כשלא כתוב בפירוש When/ever היכולת אינה טריגרד אביליטי?
שניהם יישארו בחיים. מה שנוצר כשה-Test of Faith נפתר זה prevention effect. להלן הפירוט:

כמו שאתה אומר, כשלא כתוב בפירוש "When","whenever" או "At" לא מדובר ביכולת שהיא triggered ability. דבר נוסף שיש לך הוא את המילה "prevent" שעוזרת לזהות שהאפקט שנוצר הוא prevention effect.

בגלל שמדובר ב-prevention effect, הוא מחכה לאירועים רגע לפני שהם עומדים לקרות ומשנה אותם:
- הוא רואה שה-4\4 עומד להסב 4 נזק ל-1\1 ושה-1\1 עומד להסב נזק 1 ל-1\1.
- הוא משנה את הארוע הזה: הוא מונע 3 מהנזק שה-4\4 יעשה מלקרות ודואג שמייד אח"כ* יונחו שלוש מוני 1+\1+ על ה-1\1. אז בעצם נוצר לך רצף האירועים הבא:
בו זמנית- ה-4\4 יסב נזק 1 ל-1\1, וה-1\1 יסב נזק 1 ל-4\4.
מייד לאחר מכן שלושה מוני 1+\1+ יונחו על ה-1\1.

תוצאה בסוף: 4\4 עם נזק אחד מסומן. וה-"1\1" (שהוא בעצם גם 4\4 בגלל המונים) עם נזק 1 מסומן. בודקים עכשיו SBA ורואים ששניהם שורדים.

*"מיד אח"כ" בגלל החוק הזה:
615.5. Some prevention effects also include an additional effect, which may refer to the amount of damage that was prevented. The prevention takes place at the time the original event would have happened; the rest of the effect takes place immediately afterward.
2. Blink
ישנו הקומבו המוכר של Fiend Hunter+Cloudshift שמגלה יצור לצמיתות וכו'.
רציתי לשאול מה קורה במקרה הבא:
ההאנטר במשחק עם יצור בexile. יש לי גם רסטוריישן אנג'ל.
שיחקתי Ghostly Flicker על הצייד והמלאכית, ובחרתי להחזיר קודם את הצייד ואח"כ את המלאכית, שכשנכנסת מוציאה את הצייד.
האם זה חוקי? מה יקרה ליצורים של היריב, בהנחה שיש לו מספיק כאלה שישמשו מטרה?(באיזה שלב יצור נכנס?האם זה כמו טריגרד אביליטי? אשמח להסבר מפורט. תודה רבה)
(עריכה: אוקי, עכשיו הבנתי למה התכוונת ב"יצורים". זה טיפה מורכב כי המלאכית מגלה את הצייד וגורמת לעוד יכולות לעשות טריגר ויש שלל אפשרויות, אז זה ייקח לי זמן לנסח את התשובה, אם מישהו אחר לא יענה קודם)

- הצייד הוא מטרה חוקית ליכולת הכניסה של המלאכית.
- היצור שהוגלה מקודם עם הצייד יחזור לשדה הקרב
- תוכל להגלות יצור חדש עם יכולת הכניסה של הצייד. (אני לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכוון ב"מה יקרה ליצורים" ברבים ולא "ליצור" ביחיד. אני מניח שלזה.)
- כל שלושת הדברים האלה יקרו בסדר שאתה תבחר.

פירוט:
כשהקסם נפתר, אתה עוקב אחר ההוראות שלו לפי הסדר:
1) אתה מגלה את הצייד והמלאכית מה שגורם ליכולת העזיבה של ה-hunter לעשות טריגר, אבל הן עדיין לא עולות על הסטאק.
2) אחרי זה אתה מחזיר את שניהם בו זמנית* לשדה-הקרב, מה שגורם לשני יכולות הכניסה שלהם לעשות טריגר (אבל לא לעלות עדיין על הסטאק).

עכשיו יש שלוש יכולות triggered שמחכות לעלות על הסטאק. כשהקסם מסיים להיפתר והולך לבית הקברות רגע לפני שמישהו מקבל קדימות, כל היכולות האלה עולות על הסטאק בסדר לבחירתך ואתה בוחר להן מטרות חוקיות:
- כיוון שה-hunter נמצא עכשיו במגרש, הוא מטרה חוקית ליכולת של המלאכית.
- כיוון שהיצור שהגלת מקודם עדיין לא חזר (הוא יחזור רק כשיכולת העזיבה של הצייד תיפתר) תצטרך לבחור יצור אחר של היריב אם יש בשביל יכולת הכניסה של הצייד.

*"בו זמנית": אתה לא מכניס אותם לפי סדר כלשהו, שניהם ייכנסו באותו הזמן בגלל שהאפקט של הקסם מתייחס באותה מילת פועל, "return", לשניהם.

(עריכה: "replacement effect" --> "prevention effect")
נערך לאחרונה על ידי Soul ב 19/8/2013 , 1:24, נערך פעם 1 בסך הכל.
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul »

המשך תשובה לשאלה השנייה

השאלה היא מה קורה, או יכול לקרות, כתוצאה מזה שהמלאכית מגלה ומחזירה את הצייד. התוצאה תלויה בסדר של היכולות על הסטאק, אבל יש שתי תוצאות כלליות אפשריות.

לצורך הבנת התשובה, יש לדעת שכשיצור עוזב ונכנס מחדש, הוא נחשב לאובייקט חדש:
  • כל פעם שהצייד חוזר הוא נחשב לאובייקט חדש בשביל המשחק.
  • היכולת שמגלה יצור בשביל הצייד רואה את הצייד החדש שנכנס בתור זה שמגלה.
  • היכולת שמחזירה יצור בשביל הצייד רואה את הצייד הישן לפני שעזב ומחזירה רק את היצור שהוגלה בשבילו, אם בכלל.
כדי להקל על המעקב, אני הולך למספר את הציידים השונים, החל מ-#1 שהוא הצייד לפני שה-Ghostly Flicker נפתר.

אנחנו ממשיכים עם שלוש היכולות שתיארתי בפוסט הקודם, אותם אפשר לסדר באיזה סדר שבא לנו כשהן עולות על הסטאק והן ייפתרו בסדר הזה. היכולות הן:
  • יכולת העזיבה של צייד #1 - החזרת היצור שהוגלה על ידי צייד #1.
  • יכולת הכניסה של המלאכית - הגליית והחזרת צייד #2
  • יכולת הכניסה של צייד #2 - הגליית יצור מטרה כלשהו לצייד #2.
מבין שלושת היכולות, היכולת הפחות מהותית היא יכולת העזיבה של צייד #1. כדי לפשט את התשובה אני הולך להתעלם מהיכולת הזאת, ככה במקום שש אפשרויות סידור , יש רק שתיים. הסבר נוסף על ההתעלמות בהמשך.

אז תוך התעלמות מהיכולת של צייד #1, יש שתי אפשרויות, או שהיכולת של המלאכית נפתרת קודם ועושה blink לצייד #2 או שיכולת הכניסה של צייד #2 נפתרת ומגלה יצור. להלן שני הסידורים האפשריים ותוצאותיהם:

אפשרות סידור אחת:
היכולת של המלאכית - הגלה והחזר את צייד #2
יכולת הכניסה של צייד #2 - הגלה יצור לצייד #2

תוצאה:
פתירת היכולת של המלאכית - צייד #2 מוגלה מה שגורם ליכולת העזיבה שלו לעשות טריגר. הצייד חוזר כצייד #3 ויכולת הכניסה שלו עושה טריגר.

השמת היכולות החדשות על הסטאק (מודגש)-
יכולת העזיבה של צייד #2 - החזר את היצור שהוגלה ע"י צייד #2
יכולת הכניסה של צייד #3 - הגלה יצור לצייד #3
יכולת הכניסה של צייד #2 - הגלה יצור לצייד #2

אפשר לסדר את היכולות המודגשות בסדר הפוך, אבל זה לא משנה כל-כך. היכולת של צייד #2 שמחזירה יצור לא תחזיר שום דבר כי צייד #2 לא הגלה עדיין שום דבר.

תוצאה סופית:
אחרי שהכל נפתר, היצור שהוגלה בגלל היכולת של צייד #2 לא יחזור. והיצור שהוגלה בשביל צייד #3 יוכל לחזור כשצייד #3 יעזוב.


אפשרות סידור שתיים:
יכולת הכניסה של צייד #2 - הגלה יצור לצייד #2
היכולת של המלאכית - הגלה והחזר את צייד #2

תוצאה:
פתירת יכולת הכניסה של צייד #2 - יצור מוגלה לצייד #2.
פתירת היכולת של המלאכית - צייד #2 מוגלה, מה שגורם ליכולת העזיבה שלו לעשות טריגר. הצייד חוזר כצייד #3 מה שגורם ליכולת הכניסה שלו לעשות טריגר.

השמת היכולות החדשות על הסטאק:
החזר את היצור שהוגלה שבשביל צייד #2.
הגלה יצור בשביל צייד #3.

תוצאה סופית:
היצורים שהוגלו בשביל צייד #1 ו-#2 יחזרו.
היצור שהוגלה בשביל צייד #3 יחזור כשהצייד יעזוב.

---

ההסבר לעיל מתעלם מהמיקום של יכולת העזיבה של צייד #1. אם היכולת של הזאת נפתרת לפני היכולת של המלאכית, אז היצור שהוגלה לצייד #1 יוכל להיות המטרה של יכולת הכניסה של צייד #3 כשתעלה על הסטאק. אבל זה בגדול כל ההבדל בין האפשרויות השונות.
tnvsh
מארגן טורנירים
הודעות: 755
הצטרף: 19/1/2005 , 15:41
מיקום: אפרת
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי tnvsh »

וואו!תודה רבה רבה!
עזרת לי מאוד :D
שלח תגובה