כמה שאלות

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

המנהלים: sliver, Navidshi

פרסם תגובה
Shaish
MTGil Apprentice
הודעות: 27
הצטרף: 06/5/2015 , 15:08

כמה שאלות

הודעה על ידי Shaish » 04/10/2015 , 1:19

חג שמח ושבוע טוב.

השאלות הן

1)האם אפשר להפעיל יכולות של יצור בכל זמן שאפשר להפעיל אינסטנט?

2)אם אני מטיל אינסטנט בתורו של היריב ומצויין בו שהיכולת עד סוף התור מתכוונים end step שלו?
נגיד
[card]Bile Blight[/card]
וכשאומרים עד סוף התור הבא מתכוונים end step הבא של אותו שחקן שזימן אותו או end step בכללי?
כמו [card]Alesha's Vanguard[/card] או זה [card]Arcane Denial[/card] רק שפה זה ב upkeep



3)אם יש יצור ארטיפקט אני יכול להשמיד אותו גם בקסמים שמשמידים יצורים וגם בקסמים שמשמידים ארטיפקטים?

4)האם ליצורים ארטיפקטים יש Summoning sickness?

Y
מנהל טכני
הודעות: 10415
הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
מיקום: רמת גן
יצירת קשר:

Re: כמה שאלות

הודעה על ידי Y » 04/10/2015 , 8:03

ראשית, שים לב לכותרת. יש חוקים בנושא.

לגבי השאלות:
Shaish כתב:האם אפשר להפעיל יכולות של יצור בכל זמן שאפשר להפעיל אינסטנט?
סוג היכולת שאתה יכול להפעיל נקרא Activated Ability, והוא רשום על קלפים במבנה של [עלות] : [אפקט] (שים לב שיש שם נקודתיים).
יכולות מסוג זה על כל קלף, כולל יצור, ניתן לשחק בכל זמן שאפשר לשחק Instant, אלא אם רשום ביכולת משהו אחר.
שים לב שיכולות של Planeswalker-ים ניתן לשחק רק בזמן שניתן לשחק Sorcery כי למרות שהן Activated Abilities, החוקים של Planeswalker-ים מגדירים את זה.
Shaish כתב:אם אני מטיל אינסטנט בתורו של היריב ומצויין בו שהיכולת עד סוף התור מתכוונים end step שלו?
נגיד
Bile Blight
וכשאומרים עד סוף התור הבא מתכוונים end step הבא של אותו שחקן שזימן אותו או end step בכללי?
כמו Alesha's Vanguard או זה Arcane Denial רק שפה זה ב upkeep
כל אפקט שנמשך עד סוף התור, נמשך עד ה-Cleanup Step של התור הנוכחי.
אם רשום שהאפקט נמשך "Until the end of the next turn", הוא נמשך עד סוף התור הבא, לא משנה מי השחקן כרגע ומי ישחק את התור הבא.
אם רשום שהאפקט נמשך "Until the end of your next turn", אז האפקט יסתיים בסוף התור הבא של מי שהטיל את הלחש.
ויש עוד אופציות, למרות שהן מופיעות פחות. בגדול פשוט עושים מה שרשום.
Shaish כתב:אם יש יצור ארטיפקט אני יכול להשמיד אותו גם בקסמים שמשמידים יצורים וגם בקסמים שמשמידים ארטיפקטים?
כן. אם יש קלף כלשהו עם יותר מסוג אחד (למשל: Artifact Creature, אדמה שהפכה ליצור או Artifact Land), הוא עונה על התנאי של כל אחד מהסוגים שלו, כך שקסם שמחפש כל אחד מהסוגים יכול לבחור בו כמטרה.
Shaish כתב:האם ליצורים ארטיפקטים יש Summoning sickness?
לכל הקלפים במשחק יש Summoning Sickness, אבל זה משפיע רק על יצורים. אם ליצור כלשהו יש סוג נוסף, זה לא משנה כי הוא עדיין יצור ולכן מושפע מ-Summoning Sickness. אם יש לך קלף כלשהו שלא היה בבעלותך כשהתחיל ה-Upkeep של התור הנוכחי שלך והוא הופך ליצור (נניח אדמה שהופכת ליצור), אז הוא גם יסבול מ-Summoning Sickness.

Shaish
MTGil Apprentice
הודעות: 27
הצטרף: 06/5/2015 , 15:08

Re: כמה שאלות

הודעה על ידי Shaish » 04/10/2015 , 14:33

אז אם אני מזמן [card]Angel's Tomb[/card]
ואחריו יצור אז יהיה לו סיקנס אבל אם הוא היה שם מתור קודם ורק בתור הזה זימנתי יצור אז לא יהיה לו.
ואם זימנתי בתור של היריב יצור עם פלאש אז הוא יצור עד סוף התור של היריב.
הבנתי נכון?

daterly
MTGil Apprentice
הודעות: 29
הצטרף: 21/8/2015 , 14:33

Re: כמה שאלות

הודעה על ידי daterly » 04/10/2015 , 15:46

תור 1:
שמת את Angel's Tomb ואיזה גובלין 1/1* - Angel's Tomb יהיה בסיקנס.
תור 2: שמת עוד גובלין 1/1 - Angel's Tomb לא יהיה בסיקנס.

תור 2 של היריב - הכנסת פיה 1/1 בflash. לAngel's Tomb לא יהיה סיקנס (אם כי אין לי מושג מה תעשה איתו חוץ מלהגן - והגנה מתעלמת מסיקנס)




*איכשהו, יוצא שאני כותב הרבה על גובלינים. אני פשוט אוהב גובלינים.
אחרי ארבע שנים שאני משחק, הבנתי שצריך לדעת את החוקים.
החבילה שלי - אשמח להערות\הארות

Y
מנהל טכני
הודעות: 10415
הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
מיקום: רמת גן
יצירת קשר:

Re: כמה שאלות

הודעה על ידי Y » 04/10/2015 , 22:48

ההגדרה המדויקת של Summoning Sickness אומרת שכל קלף מושפע ממנו אם הוא לא היה תחת שליטתך ברצף מאז שהתחיל ה-Upkeep האחרון שלך.

ניקח את הדוגמה שלך ונוסיף לה עוד אלמנט קטן:
  • תור n (תורך): הטלת [card]Angel's Tomb[/card] ואז [card]Citanul Hierophants[/card].
    המלאכית תהפוך ליצור, אבל יש לה Summoning Sickness, אז אי אפשר לעשות לה Tap בשביל לקבל מאנה.
  • תור n+1 (תור היריב): הטלת [card]Affa Guard Hound[/card].
    המלאכית תהפוך ליצור, אבל עדיין יש לה Summoning Sickness (כי עדיין לא התחיל Upkeep שבו היא כבר הייתה בשליטתך) ולכן אי אפשר לקבל ממנה מאנה.
  • תור n+2 (תורך): מרגע שהתחיל ה-Upkeep אתה יכול להשתמש במלאכית כדי לקבל מאנה אם תגרום לה להפוך ליצור.

Shaish
MTGil Apprentice
הודעות: 27
הצטרף: 06/5/2015 , 15:08

Re: כמה שאלות

הודעה על ידי Shaish » 05/10/2015 , 18:07

תודה הבנתי

פרסם תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד