חוקי הפורום - חובת קריאה

פורום זה מיועד לבקשות פיצ'רים, דיווח על בעיות טכניות ופניה למנהלי האתר בכל בקשה כללית.

מנהלים: Y, sliver

נעול
צוות האתר
צוות האתר
הודעות: 24
הצטרף: 16/9/2013 , 22:55
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

חוקי הפורום - חובת קריאה

שליחה על ידי צוות האתר »

בנושא זה מפורטים החוקים הספציפיים לפורום זה. החוקים האלה הם בנוסף לחוקי הפורום הכלליים אשר חלים גם הם על הפורום הזה.

1. למה מיועד פורום זה:
פורום זה מיועד לטיפול בנושאים שדורשים התערבות מצד צוות האתר. כל הודעה שמצריכה מענה מצד המנהלים, מקומה כאן.
זה המקום לפרסם בעיות טכניות, בקשות לפיצ'רים חדשים או שדרוג של פיצ'רים קיימים, בקשות לשינוי שם משתמש או תואר, דיונים לגבי האפשרות לשינוי חוקים בפורום והודעות חשובות מצד צוות האתר.

2. נימוס:
בפורום זה תקפים כל החוקים לגבי נימוס והתנהגות, אך יש מספר מקרים ספציפיים שקשורים לפורום זה:
  • אם הצעה של משתמש נראית לכם לא טובה, אתם יכולים להגיב עם ביקורת בונה. אין להעליב או ללגלג על הצעה של משתמש אחר.
  • אין להציע שינויים שמשנים באופן מהותי את הבקשה המקורית של מפרסם הבקשה. אם אתם חושבים על משהו מאוד שונה, כנראה מגיע לזה נושא נפרד.
  • אין לקשר או להפנות להצעה בתוך נושא של הצעה אחרת.
3. כותרות:
כמו בכל שאר הפורומים, גם כאן הכותרות צריכות להיות אינפורמטיביות. הכותרת צריכה להכיל כמה שיותר פרטים על תוכן ההודעה.
בנוסף למידע בכותרת, נושא שמטרתו היא בקשה לפיצ'ר, יתחיל בסימון "[פיצ'ר]", כותרות לנושאים אשר מדווחים על בעיה טכנית יתחילו ב-"[טכני]" או "[תקלה]" ונושאים שקשורים למדיניות או חוקי הפורום, יסומנו ב-"[מדיניות]" או "[חוקים]" (כל הסימונים ללא הגרשיים).
דוגמאות לכותרת חוקית:
"[פיצ'ר] תצוגה מקדימה של קלפים במעבר עכבר על שם הקלף"
"[טכני] שעון הפורום לא מכוון"
"[תקלה] אני לא מצליח להתחבר מהבית של חבר"
"[מדיניות] להחמיר יותר עם ספאמרים."


דוגמאות לכותרת לא חוקית:
"הצילו!!!"
"פיצ'ר חובה!"
"צריך לתת באן ל-X"


4. פרסום הודעות:
לכל אחד מסוגי ההודעות יש את ההגבלות שלו:
  • בקשות לשינוי שם משתמש או תואר יש לבקש אך ורק בנושא המיועד לכך. בקשות מחוץ לנושא יזכו להתעלמות, מחיקה או ענישה.
  • בנושאים שמודיעים על תקלה טכנית, חשוב לתת כמה שיותר פרטים. נסו לשים לב מה עשיתם כשקרתה התקלה, האם היא קוראת שוב, האם היא חוזרת על עצמה רק במצבים מסוימים וכו'...
    פרטים אלה יכולים לצמצם בצורה ניכרת את זמן הטיפול.
  • בקשות לפיצ'רים חדשים יש לפרסם עם מידע לגבי מה הפיצ'ר יעשה ואיך הוא תורם לפורום. פיצ'רים שלא תורמים, או עלולים לגרום לאווירה לא נעימה בפורום, לא ימומשו.
    ההחלטה הסופית בנוגע למימוש פיצ'ר תתקבל ע"י צוות האתר. הגורמים שמשפיעים על ההחלטה הם:
    • מורכבות הביצוע - ככל שפיצ'ר פשוט יותר, כך גדל הסיכוי שהוא ימומש.
    • רמת הפגיעה ביציבות הפורום - ככל שפיצ'ר דורש שינויי קוד נרחבים יותר, כך הסיכוי שהוא ימומש קטן. שינויים בקוד עלולים ליצור שינויים לא רצויים ולהפוך את הפורום ללא יציב.
    • בשלות הפיצ'ר - אם הפיצ'ר כבר קיים ונוסה בפורומים אחרים, יש סיכוי גדול יותר שהוא ימומש. אם מדובר במשהו חדש שעלול לסכן את שלמות או יציבות הפורום, הוא ככל הנראה לא ימומש. כשמבקשים פיצ'ר, תמיד כדאי לפרסם קישורים למקומות אחרים שבהם הוא עובד (אם יש כאלה).
  • בקשות לדיון בנוגע לחוקי הפורום ומדיניות יכילו הסבר על מה המדיניות הנוכחית, מה מהות השינוי ומדוע הוא נחוץ.
בנושאים של בקשות פיצ'רים או דיונים בנוגע לחוקים/מדיניות ניתן לפרסם סקרים. מטרת הסקר היא לבדוק העדפה של משתמשים בנוגע לפרטי ההצעה, או לבדוק היענות להצעה. משתמש שינצל את האפשרות בשביל לפרסם סקרים לא הולמים או לא ענייניים, יאבד את הזכות לפרסם סקרים.
שימו לב שהזמן לטיפול בכל אחת מהבקשות תלוי במורכבות של הבעיה ובזמינות של הצוות. אנו נשתדל לטפל בהכל תוך פרק זמן סביר, אבל אנחנו לא יכולים להתחייב על כך. טיפול בתקלות יקבל תמיד עדיפות על טיפול בפיצ'רים חדשים.
צוות המנהלים רשאי להטיל וטו על כל בקשה לפי שיקול דעתו.

5. הקפצות:
מאחר ועבודה טכנית מצריכה זמן וזמינות, ושינויים של חוקים או מדיניות לרוב עוברים מספר סבבים של דיון לפני שיש גרסה סופית שמוסכמת על כל המנהלים, ההגבלות על הקפצה בפורום זה מחמירות יותר ועומדות על שבוע מאז ההודעה האחרונה (בשונה מיומיים בשאר הפורומים).
אנו נשתדל לעדכן על מצב ההתקדמות של כל בקשה. במידה ואין עדכון, אתם יכולים לפנות אל אחד המנהלים כדי לברר מה המצב (במידה ומדובר בעניין טכני, מומלץ לפנות לאדמינים).

6. מצב טיפול:
בפורום זה ניתן יהיה לדעת מה מצב הטיפול של כל אחת מהבקשות לפי צבע הכותרת של הנושא. הצבעים הם:
  • אדום - הבקשה נדחתה.
  • כתום - הבקשה בטיפול.
  • ירוק - הטיפול הסתיים.
אין להעלות מחדש נושא שנדחה, אלא אם בוצעו שינויים בהצעה אשר מבטלים את הסיבה שבגללה ההצעה נדחתה. נא להתאזר בסבלנות כאשר נושא מסומן כנושא בטיפול.

צוות האתר.
בכל בעיה, בקשה או פניה ניתן לפנות אל מנהלי האתר בהודעה פרטית או דרך פורום אדמיניסטרציה.
לפני הפניה למנהלים, נא וודאו כי קראתם את חוקי הפורום.
נעול