עצות אסטרטגיה ממני?

בין אם זה קלף בודד או הקומבו הלוהט בשוק, חבילה תחרותית או משחק בין חברים זה המקום

מנהלים: Navidshi, kabanist

Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax » 30/11/2002 , 20:48

טעות שישית: האדמה ה15-.

זה מתקשר לToo Much Information, אבל זה כל כך שכיח, שהוא זכה למספר משלו. יותר מדי פעמים אני רואה אנשים מניחים בגאווה על השולחן את האדמה ה15-, אחרי ששלפו אותה. לפעמים זה אפילו משאיר אותם עם יד ריקה. מה שזה תורם זה אפס מאופס, כי כמה קסמים שעולים 15 מאנה יש לכם? כמה פעמים אתן הולכים להסתכל בקלף העליון של הספריה?
לעומת זאת, הנזק ניכר. שוב, אנחנו מספקים ליריב שפע של מידע, ובמקום לדאוג ממה שיש לנו ביד, הוא מסוגל תכנן בדיוק איך לרמוס אותנו. זה בטח נשמע לא חשוב לרובכם, אבל אני זוכר משחק מחצי גמר אליפות הארץ 99' (הטורניר הראשון שלי), שבו לירן בר שרד כ10- תורות בדק קונטרול עם 0 קאונטרים ביד, פשוט בגלל שהוא לא הניח אדמות מעבר לאדמה השישית. הוא ישב שם עם 5 אדמות ביד, והיריב שלו תכנן ותכנן איך לעקוף אותו, עד שבסוף הוא העז וניסה, וללירן נשאר רק להראות לו את היד. הלקח? גם שחקנים ברמה גבוהה מאויימים מאדמות ביד. דעו כמה עולה הקסם הכי יקר בדק שלכם, ואל תניחו אדמות מעבר לזה (או מעבר לכמה מנה שאתם מתכוונים לנצל בתור אחד).
אנטרקס

Lordanny
מארגן טורנירים בצפון
הודעות: 974
הצטרף: 26/10/2001 , 2:00
מיקום: קרית מוצקין
יצירת קשר:

שליחה על ידי Lordanny » 01/12/2002 , 1:11

המלצה לכל מי שקורא את המאמרים האלה:
הפנימו את המידע כי הוא יקר ערך.
אכן אלו השגיאות הנפוצות ביותר של שחקנים לא מנוסים.
עוד דבר קטן לכל אלו שכל הזמן מרגישים את הצורך להגיב, לא מדובר כאן על מקרים מיוחדים כמו יצור 2/2 מעופף ויצור 3/3 מעופף אלה על העיקרון של העניין.
נסו להשאר ברמת העיקרון.
רק דבר אחד אני רוצה להוסיף וזה נקרא
RESOURCE MANAGMENT.
בכל משחק יש לכם הרבה RESOURCES והם ניתנים להחלפה אחד בשני, והם קלפים ביד, קלפים על השולחן עמדה וחיים.
תזכרו אתם לא חייבים לחסום כל יצור שתוקף אפשר לאבד קצת חיים כדי לשמור עוד קלף ביד נגיד SHOCK, אפשר לזרוק קלף מהיד כדי להציל יצור על השולחן נגיד HEALING SALVE, וכך אפשר להחליף בין דבר אחד לאחר, כאשר המטרה היא להגיע ליתרון ולנצל אותו לנצח.
השגיאה הכי נפוצה שאני רואה אצל שחקנים לא מנוסים הוא הערכה גבוה מידי של חשיבות החיים.
הם מאד מפחדים לאבד חיים, ולכן לא יהססו יותר מידי להקריב יצור או שניים בשביל למנוע 3 נזק או שש נזק בהתאמה.
הם גם נוטים להעריך קלפים שנותנים חיים בצורה גבוהה מידי.

מקווה שעזרתי ותרמתי משהו לפינה החדשה והחשובה מאד של אנטי.
דני,


_________________
תמונה

<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: Lordanny בתאריך 2002-11-30 15:13 ]</font>

Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax » 01/12/2002 , 1:50

דני, ראה טעות שלישית :smile:
אנטרקס

Lordanny
מארגן טורנירים בצפון
הודעות: 974
הצטרף: 26/10/2001 , 2:00
מיקום: קרית מוצקין
יצירת קשר:

שליחה על ידי Lordanny » 01/12/2002 , 11:14

כן אני עוסק בדבר מאד דומה אבל בהעדפת חיים גבוהה מידי שזו תופעה מאד נפוצה.

Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax » 02/12/2002 , 1:14

טעות שביעית: פספוס מידע גלוי.

זה מתקשר למה ששפר אמר. זה נשמע טיפשי, אבל יש מצב שבו אנשים עושים טעויות שנובעות מזה שלא קוראים קלפים. כלומר קוראים, אבל מתעלמים. לדוגמא:
אדם משחק Thoughtbound Primoc כשיש ליריבו Bloodline Shaman במשחק.
מקור הטעות כאן היא ההנחה הסמויה שמכשפים באים בכחול וקצת באדום.

לשחקן א' יש רק Mistform Wall במשחק. ליריבו אין יצורים, והוא על 6 חיים. שחקן א' בוהה עד ששחקן ב' שולף יצורים ומנצח (במקום להפוך את הקיר לסוג יצור אחר ולתקוף ל1 כל תור).
מקור הטעות כאן הוא להינעל על רעיון מסוים ("זה קיר, קיר לא יכול לתקוף) ולא להתגמש.

לשחקן יש Mistform Dancer במשחק. יריבו מטיל עליו Shock. לשחקן יש Piety Charm ביד, אך הוא בכל זאת מניח לDancer למות (במקום להפוך אותו לחייל ולהשמין אותו).
מקור הטעות כאן הוא פשוט אי הבחנה באפשרות מסוימת.

הרעיון זהה בכל הטעויות מהסוג הזה. או שמתעלמים מתכונה מסוימת של קלף, או שמניחים הנחה שגויה, או שלא מבחינים באפשרות מסוימת.

בכל פעם שמטילים קסם, או לפני שתוקפים, או כל פעולה אחרת שמתחייבים לה, כדאי לבדוק בצורה מלאכותית את כל הdrawbacks על קלפים במשחק. יותר מדי פעמים יוצא שאנשים משחקים רע בגלל ששכחו מאיזה יכולת שניה מוזרה על קלף, שכמעט אף פעם לא באה לידי ביטוי... עד שהיא מפסידה להם פתאום משחק.
בנוגע למהלכים טובים שמוחמצים, צריך לאמץ את הגישה משחמט. שחקני שחמט טובים מדמיינים מצב, ומנסים לראות איך אפשר לכפות אותו. התוצאה היא לרוב סדרה של צעדים, כשהראשונים מיועדים לגרום ליריב להזיז את הרגלי, ואז אפשר לכפות את הפרש, ואז פתאום המלך חשוף. אותו רעיון אפשר ליישם למג'יק. במקום להגיד "יצור עם 1 toughness חטף שוק, כמה חבל", צריך לחשוב "אילו רק יכולתי למנוע את הנזק... או לנפח לעצמי את היצור". המחשבה השניה תוביל ל"אילו רק הוא היה חייל ולא אשליה..." ומכאן המהלך ברור. זה נשמע אדיוטי, אבל תמיד לנסות להילחם זה רעיון שעובד. נסו לכפות את המצב הרצוי על מצב הלוח, תתפלאו כמה מהלכים טובים פתאום תראו.
אותו רעיון יכול גם לעזור במצב של קיבעון מחשבתי. זו לדעתי הבעיה שהכי קשה לפתור, אבל גם היא לא גזרה משמיים. פשוט תנסו להוציא לעצמכם מהראש את כל הדעות הקדומות, ושחקו כל משחק כאילו לא ראיתם את הקלפים מעולם. אם תצליחו להגמיש את המוח מספיק, פעם בכמה משחקים תצליחו לסחוט קצת יותר ממצב לוח מסוים. זה גם מנצח משחקים, וגם מוציא אתכם מגניבים :smile:

אנטרקס

Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 02/12/2002 , 12:10

לעומת ה"אדמה ה-15" של antrax, יש מקרים ב-onslaught שאתם -=רוצים=- כמה שיותר אדמות:
1) Token-Makers: כמו - Mobilization, Centaur Glade וכו'.
2) Read the Runes - אתם רוצים שכשהוא יגיע תשלפו 5 קלפים ותקריבו 5 אדמות, במקום להוריד קלפים מהיד סתם. כמובן שעדיף להוריד אדמות מהיד מאשר להקריב.
3) אפקטים חוזרים שתלויים במאנה - מלבד קלפים כמו Aggravated Assault, יש גם לחשים כמו Capsize עם Buyback שאתם רוצים להפעיל יותר מפעם בתור. כמו ככן, Circle of Solace וכל דוגמאות CoP נכנסים להגדרה.
4) יצורים מתנפחים - כמובן, שיש יצורים כמו Spitfire Handler שלא ישרדו קרב, אבל Snarling Undorak ישרוד גם ישרוד. שווה לשמור מאנה.
5) אפקט שרוצים להפעיל - אם נקח את Glarecaster ונביא בחשבון שאנחנו רוצים לשלם 6 מאנה כל תור, אז נצטרך להוריד עוד אדמות כדי שנוכל לעשות משהו.
6) X Spells - נתחיל עם Starstorm, אבל כמו Urza's Rage, Fireball וכו' - הרבה מאנה זה טוב לגמור משחק. אמנם זה נכנס עם Read the Runes, אבל פה נכללים Syncopate ושם לא.

שפר :}

Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax » 02/12/2002 , 14:01

ולכן כתוב "תחשבו בכמה מנה, מקסימום, אתם הולכים להשתמש בתור..." :smile:
אנטרקס

WoHo
MTGil Apprentice
הודעות: 10
הצטרף: 20/11/2002 , 2:00

שליחה על ידי WoHo » 05/12/2002 , 22:42

RAWR! I AM LION BOY!
nice post :] very very nice post :]

Orb

שליחה על ידי Orb » 06/12/2002 , 2:37

woho, you're no lion boy :
on dope, maybe, but no lion boy :smile:

anti - great post, keep it up.
i'd like to hear more about suggesstions you might have on getting rid of fixations cause that's what i do the most, plus how to concentrate, cause i miss plays cause of that too.

hungry
MTGil Apprentice
הודעות: 30
הצטרף: 24/11/2002 , 2:00

שליחה על ידי hungry » 08/12/2002 , 17:24

Do you have any advice on how to booster draft well? I don't mean order of picks but rather how to tell which colors the people around you are drafting and which cards are important in the various color combinations

Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 08/12/2002 , 17:47

It's not really easy to do so, because the first pick on the first pack could be Rorix with Slice and Dice and Sparksmith and Solar Blast in the same booster. What do you do then? If I see such a booster I KNOW 3-4 slots to my left will take red, so I leave it to them, and take something. If I took an uncommon, they'll think you're black (Death Pulse) or green (Centaur Glade), for EXAMPLE, and as common they'll think you took Cruel Revival or even a Snarling Undorak. This way, either they know what I'm talking about and will KNOW you gave up red so someone else will take it, or they'll get stuck.

My suggestion, that unless you really have things like Cruel Revival, Death Pulse, etc. which are REALLY good (there are a few, I won't talk about'em right now), take either Solar Blast or Slice and Dice - I think I'd take the latter. This is because Rorix has RRR in the cost and you dont know if you gonna be red, while those after you WILL. Sparksmith, unless you had Mistforms and/or Goblins, you dont take it.

Basically, the rares are terribly broken, while there are but a few rares that worth taking, that I'd take uncommons over them. As far as signals - it'll take up to 5th-6th pick nowadays - it's not Odessey and the 5 colors are pretty balanced (if you know how to play blue)

Shefer :}

Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax » 08/12/2002 , 19:59

אני לא מאד טוב בלימיטד, ולכן עדיך שלא תיקחו עצות ממני. אני רק משחק היטב.
אולי שפר או אור רוצים לכתוב על זה.
אנטרקס

hungry
MTGil Apprentice
הודעות: 30
הצטרף: 24/11/2002 , 2:00

שליחה על ידי hungry » 22/12/2002 , 22:35

So far this thread has been addressing pretty basic issues of game play. I think most people who play enough games will pick up these things on their own, some sooner and some later.
And that's ignoring the fact that people around them will point these things out to them sooner anyway.
This is all well and good, and probably interesting for a lot of people.

I will now add that it seems to be that even among players who follow all the rules listed here, there seem to be some that consistently perform better at tournaments than others, and for no apparent reason that I can see.

So how do we improve?

I think that the best way for us all to improve is (and maybe this should be a new thread) that we go over situations which we had in real life matches in which the right decision wasn't obvious, and discuss those here, one at a time.

Preferably this should be organized by someone, to whom others would pm the situations and who would post each new one after the last one was seen as ended.

And now, to hopefully kick this idea off...

The situation:
you're playing a gwr deck in onslaught limited.
The board is a morphed battering craghorn and a morphed gravel slinger on your side versus a freshly played Silvos on the other. You're at twenty life, your opponent is also at 20. You have 2 mountains, 2 plains and two forests in play, 1 charging slateback and a searing flesh and another plains in your hand, and the only card in your deck capable of handling Silvos is 1 pacifism, which you haven't drawn.
.you've played a land this turn
Your opponent has two haunted cadavers in his hand which you know of because he returned them earlier with aphetto dredging, and also two unknown cards in his hand. 4 forests and two swamps in play.

Obviously a difficult situation.
My question is, how would you play it
?


<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: hungry בתאריך 2002-12-22 13:12 ]</font>

FeniX-Nomad's weaponsmith
The Sand Bird
הודעות: 293
הצטרף: 11/11/2002 , 2:00

שליחה על ידי FeniX-Nomad's weaponsmith » 23/12/2002 , 14:12

okidoki now when i finished reading this tree i learnt some new thingis oh well thank u guys
counter strike isn't the whole life , its just Half life :]

Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 28/12/2002 , 10:49

hungry - you seem to know what you're talking about, except one thing. If people made no mistakes, and after at least one year of playing, Antrax hadn't written this post. Worse than that - Better players than beginners make worse mistakes.

As far as your question goes, against Silvos you just have to wait. I'd play the Slateback and on the next turn I'd go on full-charge probably, since my opponent will attack with his Silvos. Since he doesn't know the morph, he might keep Silvos for defense. If so, I'll stay back and wait. It depends very much on what I drew on the next turn, what his two cards are, etc. There is no 100% true answer for a theoretical situation, especially when you don't 'feel' the game.

hungry
MTGil Apprentice
הודעות: 30
הצטרף: 24/11/2002 , 2:00

שליחה על ידי hungry » 29/12/2002 , 16:12

Shefer - if I understood what you said at the beginning correctly, and I'm not so sure I did :smile:, then you're saying that what Antrax says has value to a lot of people. I couldn't agree more. What I meant to say in my post, and might not have said so clearly,

though certainly more clearly than the beginning of your post cough cough

is that some of the people who care about improving already know all this stuff, and still have a lot of improving to do. In order to help these better players - people like Dany Yosef, Orr Bildner, Uri Peleg, Yoni Iny, Eviatar Olpiner etcetcetc, I proposed analyzing situations through which they might learn from each other, since these people are mostly aware that, for example, needlessly overcommitting is bad.

Which means, by the way, if would probably work better if they participated coughcoughcoughcough

aherm

back to what I was saying

The game situation I gave was meant to illustrate a very important and yet very often ignored area of magic play. Bluffing.

The play I would make in this situation against most players is simply to attack.

Attacking in this situation is a very strong bluff. There are a lot of cards you can have that can take down the Silvos if he blocks.

Examples:

Solar Blast

Pinpoint Avalanche

Erratic explosion

ShockVitality charm + fat morph

Skittish Valesk

Unless your opponent's hand has other spells the same level as Silvos, in which case you lose anyway, or Aphetto Dredging, in which case you're kind of screwed, I doubt he will risk throwing the game away by blocking when he's at 20 life.

This isn't to say that there's no chance your opponent will block. Some people might. By attacking you are taking the risk that your opponent will block and making a very difficult game even worse for your. Thing is, I'm not sure you can afford not to take the risk. It seems to me that if you don't attack, then unless both your opponent has nothing and you draw something within the next two turns, or you're going to lose.

Hungry

lamootatarmzooian
MTGil Wizard
הודעות: 454
הצטרף: 22/10/2002 , 2:00

שליחה על ידי lamootatarmzooian » 29/12/2002 , 16:29

אני חושב ששפר התכוון לתחושות במשחק שאפשר על פיהם להפעיל שיקול דעת כמו גם בדראפט

אתן דוגמה לדראפט שהייתי בירושלים לאחרונה היה לי דק שחור ירוק עם 2 wretched anurid ולי ואורי היו ויכוחים בנוגע לכדאיות של לזרוק 2 כאלה למשחק בהינתן מצב לא ברור(כלומר לא עם יש לך well wisher ואלפים או שאתה על 2 חיים וכו... הבנתם את הרעיון) ואכן בטורניר זה עקב סיבה לא נכונה-טורניר- קודם אורי קרא לי נקניק ופחדן שלא הורדתי 2 ועל מנת להציל את כבודי זרקתי 2 לא משנה מה וזה פעל ודרסתי את יריבי כמו שלנוקס דרס את טייסון שהאחיות ווליאמס את מי שלא ווליאמס כמו משאית... הבנתם תרעיון העניין הוא שבמצבים קודמים בעבר הורדת 2 הפריעה יותר משעזרה(אני לא הכנס לשיקולים ולסיכונים מול היתרון) אבל מגיק זה לא מדע מדוייק -או שמדענים עדיין לא דייקו אותו ולכן צריך להפעיל שיקול דעת ע"פ מה שיש לך בדק ע"פ מה שאתה יודע שליריב יש ולפעמים פשוט להמר או לקחת החלטה ע"פ משהו טיפשי ולקוות לטוב

aviraman
Griffin Master
הודעות: 1810
הצטרף: 07/9/2002 , 2:00
מיקום: באר שבע

שליחה על ידי aviraman » 29/12/2002 , 16:34

אני רוצה להגיב לגבי הטעות TOO MUCH INFORMATION.
יש הרבה אנשים שהם ממש ממש לא חכמים.
למה אני מתכוון?
לכך שבן אדם משחק ובאיזשהו שלב במשחק יצא לו CRUSH OF WURMS או משהו טוב אחר אז הם חייבים להגיד את זה ואז אומרים לאותו בנאדם "תוכיח!"
אז הוא מראה את הקלף ובשלב זה נגיד שאותו אחד עם הcrush of wurms משחק נגד חבילת דיסקארדים אז היריב שלו נחמד אליו ומבאס אותו כהוגן בכך שהוא מטיל DURESS וגורם לו לזרוק את אותו crush of wurms.
אני מכיר כמה וכמה בני אדם כאלה.
גם עם אתה לא משחק נגד דיסקארדים לתת ליריב שלך אינפורמציה זה לא ממש מהלך חכם כי אז היריב שלך יהיה מוכן לזה.

Lucivar
Moderator
הודעות: 262
הצטרף: 20/8/2001 , 2:00
מיקום: חיפה
יצירת קשר:

שליחה על ידי Lucivar » 29/12/2002 , 16:45

well i think i'll just say the most 'smart' people won't play with crush of wurm and most 'smart' people won't waste an incredible card like duress on a pathetic card like crush of wurms
Yet ah! why should they know their fate?
Since sorrow never comes too late,
And happiness too swiftly flies."
Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss,
'Tis folly to be wise."
Thomas Gray

aviraman
Griffin Master
הודעות: 1810
הצטרף: 07/9/2002 , 2:00
מיקום: באר שבע

שליחה על ידי aviraman » 29/12/2002 , 16:48

עזוב את הקלף עצמו זה היה סתם בשביל הדוגמה הקטע הוא פשוט לא "לפרסם" את הקלפים שיש לך ביד.

שלח תגובה