עצות אסטרטגיה ממני?

בין אם זה קלף בודד או הקומבו הלוהט בשוק, חבילה תחרותית או משחק בין חברים זה המקום

מנהלים: Navidshi, kabanist

Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

עצות אסטרטגיה ממני?

שליחה על ידי Antrax »

אז זהו, שלפני תקופת השיפוט הגדולה, הייתי שחקן די סביר. לא גאוני, אבל בהחלט דפקתי את ההופעה בטופ 8 פה ושם, ואפילו ניצחתי כמה טורנירים. דוד לשם פרסם הודעה ב"קשקשת ברשת" שבה הוא פירט (בדרכו המיוחדת) טעויות שהוא ראה מולו. כשקראתי את זה, הבנתי שיש סוגים של טעויות שחוזרים ונשנים, ואולי אם נתריע עליהם כאן, זה יוכל באמת לשפר את המשחק של אנשים. כל פוסט יכיל כותרת של איך אני קורא לאותה טעות, יסביר בקצרה למה הטעות מושכת, ויסביר למה היא אכן טעות ולא אסטרטגיה ולידית. פוסטים יוספו לפי מצב הרוח שלי, אבל ממה שיש לי כרגע בראש, יש שתי טעויות משחק נפוצות, שתי טעויות בחירת קלפים נפוצות, וכמה דברים שחוזרים על עצמם, בעיקר בלימיטד. בתקווה לחזור על ההצלחה של פינת החוקים,
אנטרקס
נערך לאחרונה על ידי Antrax ב 18/7/2003 , 8:12, נערך 2 פעמים בסך הכל.
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

טעות ראשונה: I win more.

יש נטיה לאנשים לבחור בקלפים, שאני מכנה אותם קלפי I win more. מה זאת אומרת? אותם קלפים עוזרים לנצח, אבל לעולם לא במצבים מפסידים. אלו קלפים שיפכו את הנצחון ליותר משכנע או מגניב (מה שמסביר את המשיכה), אבל אם הם מגיעים בפני עצמם, או כשאתם מפסידים, הם פשוט מיותרים.

דוגמאות:
Diplomatic Immunity 1U Enchant Creature
Enchanted creature can't be the target of spells or abilities.
Diplomatic Immunity can't be the target of spells or abilities.

על פניו, קלף מצוין. אף אחד לא יתעסק לי עם היצור! אבל, מה יש לנו כאן למעשה? השקעה של קלף אחד, כדי להפוף קלף אחר לחסין. איזה יצורים שווים שישקיעו בהם קלף שלם שלא עושה כלום חוץ מלהגן עליהם? יצורים מאד חזקים. אבל, אם יש לכם יצור מאד חזק על הלוח (ולא משנה אם מבחינת Power/Toughness או מבחינת יכולות), אתם כנראה כבר מנצחים. זה מגניב שיש Arcanis the Omnipotent שאי אפשר לעשות לו כלום, אבל גם ארקניס "פגיע" מנצח את המשחק. לעומת זאת, אם תשלפו Diplomatic Immunity בלי שיש לכם יצור מצוין במשחק, זה קלף זבל נוראי.
כמובן, הקלף לא רע אבסולוטית, וזו הסיבה שאנשים נופלים במלכודת; קל לדמיין מצב שבו Diplomatic Immunity מנטרל את 5 קלפי השמדת היצורים של היריב, וארקניס שולף ושולף עד אינסוף. הנקודה היא, שהמקרים הללו הם נדירים, ומחייבים שליפה של הDiplomatic Immunity בדיוק ברגע הנכון, ולכן לא שווה להתכונן אליהם עם קלף שלא שווה כלום אחרת.

Keep Watch 2U instant
Draw a card for each attacking creature.

עוד קלף שאנשים רצו לשחק, אפילו בטייפ 2. בואו ננתח מה הוא אומר. יש שתי אפשרויות:
1) לשלוף הרבה כי אני תוקף עם הרבה יצורים. כאן יש שתי אופציות. או שאני תוקף עם הרבה יצורים חזקים (או יצורים קטנים כשאין ליריב חוסמים), ואז זה מצב קלאסי של I win more. אם יש לי הרבה שמנים או סתם הרבה יצורים מול 0 חוסמים, אני ניצחתי. הקלפים לא ישנו לי כלום. האפשרות השניה היא לתקוף עם הרבה יצורים קטנים לתוך הגנה עדיפה, ולשלוף. כלומר, למעשה אתם מקריבים הרבה יצורים כדי לשלוף הרבה קלפים, ובכך מאבדים המון טמפו, כלומר הקלף מזיק יותר ממה שהוא מועיל.
2) היריב תוקף אתכם עם הרבה יצורים. שוב, שתי האופציות: אם ההגנה שלכם נחותה, כנראה שתחטפו כל כך הרבה נזק, שבחיים לא תספיקו להשתמש במה ששלפתם כדי לנצח. אם ההגנה שלכם עדיפה, שוב אנחנו בI win more.

ועכשיו תגידו "אבל מה אם אני שולף Wrath of God?" ושוב, יש מצבים תיאורטיים שבהם הקלף הזה יציל את היום. לא שווה להמר על זה.

אנטרקס

<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: Antrax בתאריך 2002-11-29 03:33 ]</font>
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

טעות שניה: Situational Cards.

יש כמה קלפים, שברגע הנכון פשוט ירמסו את כולם. נגד יריב מסוים, קלף מסוים או דק מסוים, הקלף הזה יופיע כמו מלאך מושיע, ינצח את המשחק וירכב לעבר השקיעה. אבל, הצד השני של המטבע הוא, אותו הקלף הוא פשוט משקל מת במצבים אחרים. דוגמאות:

Elvish Prioneer G
Creature - Elf Druid
When Elvish Pioneer comes into play, you may put a basic land card from your hand into play tapped.

זה מצב שקרוב לליבי, כי חבר שלי שגה והריץ שני עותקים שלו. בעקרון, הוא מאפשר לכם לפעמים פשוט לרמוס את היריב. נניח שבתור הראשון אתם מורידים אדמה, אותו, עוד אדמה. תור שני עוד אחד כזה, בתור 5 יש לכם 5 אדמות במשחק ואתה משחקים איזה מפלץ נוראי, והיריב יכול רק להסתכל על הGrinning Demon שלכם ולבכות. הבעיה היא, מה קורה כששולפים אותו בתור 10. בתור 10, הלוח פחות או יותר נעול. ליריב יש יצור מעופף טיפשי שדוקר אתכם לשתיים כל תור, ואתם צריכים לשלוף removal או מעופף משלכם. הופ, הפתעה, Elvish Pioneer! עוד שני נזק לראש בתמורה ליצור 1/1 טיפשי שליכולת שלו אין שום השפעה.
(הערה: דווקא Elvish Pioneer הוא לא לגמרי גרוע אם האסטרטגיה שלכם מסתמכת על אלפים (wellwisher) או על עדר יצורים (Khamal). אבל הרעיון ברור).

Circle of Protection: Black. זו הדוגמה (המוקצנת) האחרת לקלף שהוא יותר מדי תלוי מצב, ואין צורך לפרט. דוגמא קצת פחות קיצונית תהיה Plagiarize 3U Instant
Until end of turn, if target player would draw a card, instead that player skips that draw and you draw a card.

אם היריב במקרה משחק עם כל מני קלפי שליםה (או שיש לכם Cephalid Colliseum), זה מצוין. אבל, בהרבה משחקים זה ישב ביד בתור קנטריפ מאד מאד יקר.

אז, כשבוחרים קלפים, לא לשים לב רק לקיצוניות הטובה (היריב ישחק מונו שחור ויהיה לי Circle במיין!) אלא גם לשים לב לאפשרות שהיכולת של הקלף הזה לא תבוא לידי מימוש, ולראות האם הקלף טוב גם בפני עצמו. יש דברים שפשוט עדיפים בסיידבורד, ויש דברים שגם זה לא (לא הייתי מכניס Plagiarize נגד דק שמריץ Opportunity, למרות שזה מגניב, הסיכוי הוא נמוך וזה פשוט לא שווה את זה).

אנטרקס
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Shefer »

טעות ש-Antrax שכח היא: <B>אתם לא קוראים את הקלפים!!!</B>
ראיתי שלושה אנשים נכנעים ל-Leery Fogbeast שתקף כשיכלו להגן. קראתם את הקלף לאחרונה? הוא מולכם על השולחן ואתם לא קוראים אותו! מה הבעיה? תחסמו אותו, יהי Fog והיריב שלכם יתפלץ. זה לא אופציונלי!!!
Whenever Leery Fogbeast becomes blocked, prevent all combat damage that would be dealt this turn.
מסקנה - מדובר ב-4/2 Wall ב-3 מאנה שיכול לתקוף רק כשאין לשני יצורים. אם יש לכם טריקים נגד יצורים שחוסמים, אפשר, אבל נראה לי בכל מקרה בזבוז.
סתם דוגמה
Tsabo Tavoc
Phyrexian General
הודעות: 1265
הצטרף: 11/9/2001 , 2:00
מיקום: זיכרון יעקוב
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Tsabo Tavoc »

אתה רומז שהפוג ביסט לא שווה משחק? היא אחלה יצור לדק ירוק שחוראדום
GothDude כתב:Even gills won't keep this thread from drowning in its own stupidity.
Seeker Of Rain
Moderator
הודעות: 2410
הצטרף: 03/9/2001 , 2:00
מיקום: עמק חפר (ח.צ)
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Seeker Of Rain »

אני לא חושב ששפר רמז את זה, והיצור הזה הוא דייUnderdrafted והוא כלל לא רע.
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

לא שכחתי - עוד לא הגעתי לזה. אנא, התאזרו בסבלנות.
אנטרקס
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Shefer »

היצור טוב כשאין יצורים להגן פניו, אז בטח ששחור ואדום הם טובים בשבילו. תנו ל-Antrax לכתוב את מה שיש לו בלי הפרעות.
Krosan Colossus
MTGil Apprentice
הודעות: 106
הצטרף: 26/10/2002 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Krosan Colossus »

שמע אתה צודק אבל הרבה שחקנים מתחילים לוקחים בדראפט קלפים שניראים טובים אהל נורא קשה לשחק אותם...
When it walked,it altered geography.
When it bellowed,it changed the weather
hungry
MTGil Apprentice
הודעות: 30
הצטרף: 24/11/2002 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי hungry »

אנטרקס,
אני מסכים עם העקרונות שאתה מנסה להעביר אבל חלק מהדוגמאות שלך נראות לי מוטעות.
keep watch הוא לרוב קלף ששולף בשלוש מנה בין 1-4 קלפים. ברוב המשחקים, בין אם הם קרובים ובין אם לא, יש פעמים רבות מאוד שאנשים תוקפים עם שני יצורים או יותר למרות שאין לשחקן אחד יתרון עד כדי כך ברור, ובמשחקים כאלה keep watch הוא קלף סביר+.

לגבי plagarize, נראה לי שפספסת את העובדה שהוא מספק card advantage בלי קשר לקלום, בכך שהוא במקרה הכי גרוע שולף לך קלף ומונע מהיריב את ה - draw phase שלו. אם יש לך colesium אחד או ליריב שלך deep analysis, למה לא להריץ אותו - הוא לא כזה רע.

לגבי elvish pioneer - נניח שאתה מתחיל.
תור ראשון pioneer אדמה.
תור שני מורפ, כך אחד, היריב (בד"כ) כלום.
תור שלישי מורפ כך 3. היריב בתורו מוריד משהו (בד"כ מורפ או יצור קטן).
עכשיו תור רביעי שלך היריב על 16, יש לך 4-5 מנה ושני מורפים. הוא לא הולך לחסום אותם התור, והוא ירד ל - 12. המצב שלך על הלוח מצוין ומפה מספיק איזה choking thethers או משהו דומה כדי די לסגור את המשחק.
קיצר, לדעתי ה pioneer נותן לך קפיצה של תור בהתפתחות במחיר של קלף. מה שדי מזכיר את ההבדל בין להיות ראשון ללהיות שני. רק שאתה מקבל גם
11 בנוסף.
אמנם הוא גרוע אח"כ, אבל תכלס בחרת פה קלף שבעיני עד כמה הוא טוב די שנוי במחלוקת.

למרות שהפוסט כבר ארוך אוסיף עוד דבר אחד לגבי cop black. אמנם מאוד situational, אבל גם מאוד מאוד עוצמתי. אם קלף שני שליש מהמשחקים מת ושליש אחר עוצמתי בטירוף, אתה בטוח שלא היית מריץ אותו?

hungry hungry
Tsabo Tavoc
Phyrexian General
הודעות: 1265
הצטרף: 11/9/2001 , 2:00
מיקום: זיכרון יעקוב
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Tsabo Tavoc »

he said the pioneer is ok in some decks... it depends.
any way unless a card is a silver bolt agisnt the singel deck that kick the crap out of my, i wouldnt run it main deck. unless black is really popular
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

בכוונה לקחתי דוגמאות שיהיו שנויות במחלוקת, כדי להעצים את העקרון. לפי דעתי להריץ Plagiarize בדק זו פשוט שגיאה. 2 קלפים עבור קלף ו4 מנה זה חרא של עסקה. בנוגע לPioneer, גם אתה נפלת במלכודת. הוא נפלא בתור ראשון, וחרא בתור 5+. לא משתלם. Keep Watch כנ"ל, שלוש מנה וקלף עבור שני קלפים זה בפירוש לא מספיק חזק.
אנטרקס
Krosan Colossus
MTGil Apprentice
הודעות: 106
הצטרף: 26/10/2002 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Krosan Colossus »

נכון בגלל זה אתה צריך לעשות את השיכולים שלך בנוגע ל-ELF.
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

טעות שלישית: תעדוף משאבים לא נכון.

זה כבר רעיון קצת יותר מורכב. כעקרון, יש כמה משאבים שאנחנו מודאגים לגביהם במשחק. גודל הספריה לרוב לא משנה, אבל יש קלפים ביד, קלפים במשחק, כמות חיים, וכדומה. כל הדברים האלה זה משאבים. כשיריב שלי תוקף אותי עם Grizzly Bears ולי יש Grizzly Bears במשחק, אני למעשה עושה תעדוף משאבים. מה יותר חשוב לי, היצור על השולחן או עוד 2 חיים?
לשאלה הזו אין תשובה קבועה, כי הכל כרוך בדק שאתם משחקים, בדק של היריב, במה שיש לכם כרגע ביד, וכדומה. אני אתמקד במצב קלאסי של חלוקת משאבים לא נכונה -- פחד מלאבד יצורים.

נניח שהיריב שלי על 8 חיים. יש לו במשחק שני Symbiotic Elf. אין לי ביד כלום. לכאורה, אני צריך לחכות שאשלוף פתרון כלשהו לקיר -- Overrun, יצור שמן, Removal וכדומה. אבל, בואו נראה מה התקפה טיפשית תביא לנו:
התקפה ראשונה, אלף נחסם, אלף עובר. אלף אחד מת, היריב יורד ל6 ולי יש אלף ושני סנאים.
התקפה שניה, אלף נחסם, סנאים עוברים, היריב יורד ל4 ולי יש 4 סנאים.
התקפה שלישית, סנאי נחסם, שלושה סנאים עוברים, היריב יורד ל1 ולי יש שלושה סנאים.
התקפה רביעית, סנאי נחסם, אני מנצח.
עכשיו אתם אומרים "חכם גדול. מה אם היריב שולף עוד חוסמים?". הנקודה היא, שלפעמים צריך פשוט לנקוט ביוזמה התקפית, גם אם זה אומר שלא בהכרח תצליחו להרוג את היריב מיד. גם להוריד מישהו ל1 או 2 חיים (במיוחד אם יש לכם איזה שוק בדק או משהו טיפשי דומה) יכול להיות מאד מועיל, זה מחייב אותו להיזהר כל הזמן מיצורים עם Haste, מנזק ישיר, להשאיר חוסמים אקסטרא למקרה שפתאום יצור שלכם יקבל flying וכדומה. קורה הרבה פעמים מצב שבו הלוח "נעול". לאחד יש 3 ביסטים שמנים וגדולים, לשני יש 10 כוהנים ואלפים קטנים, שביחד יכולים למנוע המון נזק, אבל לכל אחד יש רק 1 power. הרבה פעמים, במצב כזה הדבר הנכון הוא לתקוף! תאבדו שלושה כהנים, אבל תגרמו 7 נזק. תור אחרי זה, 4 נזק. 11 נזק זה לא הולך ברגל, לרוב דקים שנועלים את המשחק מתייצבים על מספרים חד ספרתיים. אסור להינעל על מחשבה על "יצור הגנתי" או "יצור התקפי", צריך תמיד לבחון את מצב הלוח בצורה אובייקטיבית.
דבר אחר שמתקשר לאותה טעות הוא לא לזהות מצב מירוץ לטובתכם. נניח שיש לי מעופף אחד גדול, שמחזיק שניים-שלושה יצורי קרקע מאחור. לפעמים האינטרס שלי הוא פשוט להתחיל להרביץ, בגלל שאני יודע שיש לי בדק פתרונות ליצורים קטנים, או עוד יצורים לעשות איתם Chump block. יותר מדי אנשים מנסים לשחק בטוח, ובכך מפסידים משחקים שיכלו לנצח. בזמן שאתם מחכים לאיזה פתרון לחוסם הגדול או לקיר שישחרר לכם את המעופף מחובת ההגנה, היריב מחפש בטירוף את הCruel Revival או את הWave of Indifference, או את הArkoma's Venegence. וכשהוא ישלוף אותם, הוא לא יפחד.

אנטרקס
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

טעות רביעית: Overcommitment.

זה מתקשר ל"I win more". הרבה פעמים, יש לכם מישהו על הקרשים, אבל אתם ממשיכים לשחק עוד ועוד יצורים. אם אני כבר מנצח, יש לי קירות שמנים שמחזיקים לו את כל היצורים מאחור, ומעופף אחד שמוריד לו 3 בתור, אין לי שום סיבה להוריד את המעופף השני מהיד, או את הביסט השמן והגדול. מצד אחד, זה יכול להאיץ את הנצחון. אבל לפעמים. זה יכול לגרום דווקא לתוצאה ההפוכה. יש שחקנים (ואני ביניהם) שמזייפים מצב של מעט יצורים, כדי לגרות את היריב להתחייב ללוח. אני משחק איזה קיר טיפשי ועוד יצור מפגר שמונע נזק, והיריב משתגע ולא מצליח לעבור, עד שהוא מגיע למצב שהוא מוריד לי 2 נזק בתור. אבל, רוב האנשים חמדנים, ורוצים לנצח מהר, ולכן מורידים עוד יצור, ועוד מורף, ועוד אחד, ופתאום חוטפים Multilate או Arkoma's Vengence או Starstorm בפנים, ופתאום הלוח הנהדר הופך לנוראי, כשמסתבר שמה ששמרתי ביד כל הזמן לא היה אדמות, אלא יצורים או Aphetto Dredging. אסור להגזים עם כמות היצורים על הלוח, צריך תמיד לשמור כמה ביד. אם אני פתאום מוצא פתרון, אפשר לשחק עוד איום מהיד. אבל אין שום טעם להשיג יותר איומים ממספר ההגנות שלי + 2 (בקירוב). קו מנחה טוב הוא לבדוק תוך כמה תורות אני מת אם מצב הלוח נשאר קבוע, ולראות כמה תורות האיום החדש יחסוך מזה. אם אני על 20 ואתם יכולים להוריד לי 10 נזק בתור או 13 נזק בתור, תישארו עם ה10 ועם דרך להתאושש מWrath of God.
אנטרקס
Lucivar
Moderator
הודעות: 262
הצטרף: 20/8/2001 , 2:00
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Lucivar »

i don't nesicarly agree with your last statement. of course if you control the board completely there is no point in controling the board more. but what if the ground is pretty even and only you attack with about 2 2/2 flyers. wouldn't you add another flyer to do more damage because i he gets one 3/3 flyer, your pretty much screwed
Yet ah! why should they know their fate?
Since sorrow never comes too late,
And happiness too swiftly flies."
Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss,
'Tis folly to be wise."
Thomas Gray
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

למה? אם הוא משחק 3/3 מעופף, אז ורק אז אני משחק את האיום הבא מהיד. זאת בדיוק הנקודה. אין טעם ללחוץ יותר עד שהוא מוציא עוד הגנות.

אנטרקס
Krosan Colossus
MTGil Apprentice
הודעות: 106
הצטרף: 26/10/2002 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Krosan Colossus »

למה לא לחוץ יותר?במה זה ידפוק אותך?
When it walked,it altered geography.
When it bellowed,it changed the weather
Psibeast
Administrator
הודעות: 2944
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
מיקום: קריות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

זה מאפשר ליריב להשיג יתרון גדול עם Mass Removal כמו Wrath of God, Mutilate, Slice and Dice, Starstorm, יש מספיק. במילים אחרות, אתה שם את כל הביצים בסל אחד...
Psionic Beasts. Top of the food chain and climbing.
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

טעות חמישית: Too Much Information.

כשהתחלתי לשחק, מורי ורבי ברי קמחי השתמש בשיטת הצעקות הידועה, שבה הוא היה צועק עלי כל פעם ששיחקתי בצורה לא אופטימלית. הדבר שהכי גמר לו את הגרון היה, שתמיד הטלתי את השוק עליו בתורי כששיחקתי סליי. הקירות בפנימיה רעדו מה"בסוף תורי! בסוף תורייייייייייייי!!!" שלו, ואני לא הבנתי מה זה משנה, בכל מקרה אני הולך לתקוף אותו התור ולשרוף אותו. התשובה היא, שאתם רוצים לספק ליריב מה שפחות מידע. אם אני מתקיף עם שני יצורים, ויש לי שתי מנה פתוחה וקלף ביד, היריב יתחיל לשער מה יכול להיות שאני מחזיק. זה יערער לו את הבטחון, והוא עלול לשגות או פשוט להניח שיש לכם משהו אחר ביד. אבל, אם אני קודם כל עושה טפ למנה אחת ומטיל שוק, ואז תוקף עם שני יצורים בלי קלפים ביד, ליריב יש את כל המידע שהוא צריך כדי להקצות חוסמים בצורה אופטימלית. אין לי שום דרך להפתיע אותו. דוגמה קלאסית מהזמן האחרון היא היריבים שקודם כל שיחקו יצורים, ואז תקפו. כשאין לכם מנה, אני הרבה פחות מפחד לחסום את המורפ שלכם עם יצור 2/3, או אפילו לחסום את היצורים הגלויים. אין סיכוי שפתאום תפציצו באיזה charm מרגיז או תהפכו לי איזה Treespring Lorian. לכן, כשמשחקים, יש לנסות להימנע ככל האפשר מלספק מידע ליריב. כלל אצבע שלימד אותי ברי לפני שנים הוא: "תמיד לשחק אדמות ולהטיל Sorceries במיין פייז השני". זה כמובן לא נכון במאה אחוז, אבל זה כלל אצבע די טוב.

אנטרקס
שלח תגובה