איך לבנות Sideboard לטורניר רציני?

בין אם זה קלף בודד או הקומבו הלוהט בשוק, חבילה תחרותית או משחק בין חברים זה המקום

מנהלים: kabanist, Navidshi

נעול
סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

איך לבנות Sideboard לטורניר רציני?

שליחה על ידי Shefer » 05/7/2004 , 11:36

לאחרונה ראיתי המון threads של "עזרה ב-sideboard לחבילה X". ברור לי שלא כולם משחקים Extended ולרוב מדובר בגלל ה-JSS הקרוב, אבל אמור להיות טורניר קרוב של Mirrodin Block Constructed {כל הודעת תגובה של "מתי הטורניר" תטופל} ותמיד יש type 2 tournaments. כך שהדיון פה אמור להיות טוב לכל type, אבל רוב הדוגמאות ינתנו מ-type 2, כשה-metagame לא משנה כרגע, החבילות לאו דווקא בנויות באופן אופטימלי וכו'.
שימו לב - יש את הדיון ב-thread של גרג, שמדבר על איך לבנות חבילה. בהנחה שזה מספיק טוב, כולם אמורים לדעת איך לבנות חבילה, לפחות ל-casual, כשהעיקר הוא - למרות שאין קלפים, יש חבילה. אז הנה מה שכתבתי ב-thread ההוא, שאני אשתמש בו כבסיס לדיון פה. שימו לב שהדיון כולל כבר את ההנחה שעשיתם playtesting לחבילה ב-ל-י ה-sideboard.
אני מבקש שמי שלא מבין בדיוק איך החבילה אמורה להיראות, נא ללכת ל-thread המדובר -> הנה הלינק ערוך ומוכן בשבילכם... כן, כן, ללחוץ... פה
Shefer כתב:טוב, זו עצה לאיך אני בונה חבילה ל-Nationals, בהנחה שיש לי רעיון בסיסי ורשימת הקלפים האופטימליים לרעיון.

שלב א - לא משחקים עם יותר מ-60 קלפים. פעם בשנתיים יוצא לי לשחק עם 61 קלפים וזה לא משנה למה. קורה.

שלב ב - משחקים עם החבילה נגד כל ה-tier one וכל ה-tier two ונגד כל חבילה אומללה שנראית שהיא אמורה לפרק לה את הצורה. אני מדבר על חמישה משחקים לפחות נגד כל חבילה. רושמים בצד מה הבעיות ומשנים עד שמגיעים לאיזו שהיא נוסחה סבירה פלוס. כל המשחקים, אגב, אני מ-א-ו-ד ממליץ - כשהיריב מתחיל.
הסיבה - זה לא משנה נגד מי משחקים. עוד תור ל-combo יכול להיות קריטי בדיוק כמו כמות המאנות ב-control ובדיוק כמו האגרסיביות של beats.

שלב ג - אחרי שהגענו למצב של החבילה, בודקים אותה ב-ל-י sideboard, אבל היריב ע-ם sideboard. יש חבילות שלא צריך sideboard נגדן וחבל על הזמן של הערבוב (כמו ש-Cunning Wake פירקה ל-Slide את הצורה גם עם 15 קלפי sidebaord של slide בפנים [זכרונות מתוקים שלי... אל תתייחסו] :P ) --> ויש חבילות שנראה שצריך 15 קלפי sideboard נגדם כי יש 15 קלפים מיותרים ב-main. פה עושים אחד משלושה דברים:

ג1 - מסמנים V ליד החבילה, כי מפרקים אותה בכל מקרה.
ג2 - מסמנים V עם קו עליו, כלומר צריך sideboard אבל לא יותר משמונה קלפים.
ג3 - מסמנים X ליד החבילה, כי צריך sideboard מסיבי ו/או תיקון לחבילה.

הנפקות:
ג2 - אילו קלפים יש לי בעלות הנמוכה ביותר שמטפל באופן הטוב ביותר בחבילה הזו? אילו קלפים יש לי בחבילה שיש להם מינימום שימוש נגד החבילה הזו?
ג3 - בדיקה האם אפשר לשנות קלפים או כמויות כדי לטפל בחבילה יותר טוב. אם צריך יותר מ-8 קלפי sideboard נגד חבילה מסוימת, יש בעייה בדר"כ.

בין סוגי החבילות צריך להיות מכנה משותף כלשהו - מהירות, beats/combo/control, כמות של יצורים (ל-Red Deck Wins שלי יש 12 יצורים והיא עובדת במתכונת beats לחלוטין, למשל), כמות counterspells למיניהם וכו'.
אם יש מכנה משותף, מאוד מומלץ מאוד לשים 4-8 קלפים ב-main deck כדי לטפל בחבילות הללו (דוגמת 4 wrath ב-white weenie שמפסידה ל-goblins) . יש להשתדל לפגוע כמה שפחות במאבק נגד החבילות האחרות.
אם אין מכנה משותף ביניהן, יהיה צורך ב-3-4 קלפים נגד כל סוג חבילה כזו ב-main (יותר משני סוגים זו בעייה בדר"כ).

שלב ד - אחרי כל השינויים חוזרים על שלבים ב ו-ג עד לרמה שמרגישים שבלי sideboard אי אפשר להתגבר, אבל אין יותר מ-8 קלפים מתים נגד אף חבילה... ואז... אז מתחיל כאב הראש האמיתי...

שלב ה - ה-sideboard - זה כאב ראש יא-ווא-רא-די. פה צריך לחשוב המון. צריך X או לא? שניים? ארבע? מה עם Y? אני צריך ארבעה מ-X אם יש לי אפילו רק שני Z? ומה עם T? אאאאאאאאאאאאמממממממממממאאאאאאאא!!!!!!!

מה שאני עושה זה ככה:
ה1 - מכין sideboard של X קלפים נגד כל חבילה. X זה מספר הקלפים שכנראה הייתי רוצה להחליף. אני מ-א-ו-ד ממליץ ל-א להכין sideboard של שמונה קלפים כשיש לכם רק שישה קלפים להוציא.
ה2 - בודק כל אחד ואחד עד שאני מרוצה. אם יש צורך בכל זאת, אז מוסיפים שני קלפים ומנסים גם קלפים שונים אם יש.
ה3 - שתי החבילות הכי בעייתיות - שמים נגדן ארבעה עותקים של כל קלף שהכי יעזור לך להפריע להן (או השלמה לארבעה אם יש כאלה ב-main). אפשר להיות יצירתיים ולשים שלושה מהקלף שאין בחבילה ועוד אחד מאלה שיש בחבילה, כדי ליצור מרחב יותר גדול של פתרונות מהתחלה.
ה4 - הולכים לפי הצורך - קודם כל, קלף שמשתמשים בו הכי הרבה (או השני או השלישי, תלוי כמה נכנסו בשלב ה3 הנ"ל).
ה5 - הגעתם לבערך 18-25, תלוי כמה טוב הסינון היה. אם נשארתם עם 15, לא בטוח שלא פספסתם. אני גם מאוד לא ממליץ ללכת על עותק אחד של קלף, אלא אם יש שני tutors לפחות שמביאים אותו (לדוגמא, diabolic tutor, fabricate).
ה6 - בודקים איך עושים sideboarding נגד כל חבילה. רואים אילו קלפים שימשו אתכם הכי פחות ומוציאים אותם, לראות אם אפשר להסתדר בלעדיהם. אם אפשר, אז סבבה. אם לא, אז לחזור ולבדוק נגד חבילה אחרת. לשחק עם המספרים - בין שלושה לארבעה ואפילו בין שניים לשלושה, עד שתגיעו לגיוון וידע מספיק.

שלב ו - בשלב הזה אתם אמורים להיות מסוגלים לקחת את החבילה לטורניר רציני. החוכמה עכשיו היא לזכור את כל הקלפים בחבילה ואת ה-sideboard בע"פ, איך ה-sideboarding מתבצע בע"פ ואחרי 10 תורות לדעת מה נשאר בחבילה, לפי מבט בן 5 שניות במשחק/יד/graveyard וכל zone אחר רלוונטי שיש לכם בו קלפים (removed from game בעיקר).

שלב ז - קחו את החבילה לטורניר. אם החבילה שבידכם לא נוסתה על-ידכם כראוי, אתם לא זוכרים מה יש בה או ב-sideboard וכו', תחזרו על השלב האמור.

שפר :}

נ.ב.
אפשר היה לפרט עוד הרבה יותר ממה שפרטתי פה. ההליך שיש לכם פה הוא מהיר יחסית.
תסתכלו על שלב ה - הוא מבולגן יחסית. כמו שכתוב ב-נ.ב. - מדובר בהליך מהיר לבניית חבילה. כמו שאני רואה את זה, שלבים א עד ד אמורים לתת לכם מושג די טוב איך לבנות חבילה, גם מעבר ל-casual. בכל מקרה, נניח שיש לנו חבילה ועכשיו נכנס לספציפיות - אני פשוט אכתוב את "שלב ה" ואילך לפרטי פרטים (לפחות יחסית)...
עוד הנחת מוצא - הפסדתם את המשחק הראשון ב-match ויש לכם שניים. שימו לב לתהליך המצוטט של בדיקת חבילה - אתם לא מתחילים וגם אם עכשיו אחד אחד, היריב מתחיל!

דבר ראשון - ה-sideboard שלכם כולל כל קלף שחוקי ב-type ב-4 עותקים (או השלמה לארבעה עותקים). עכשיו כמובן תוציאו את כל הצבעים שלא קשורים לחבילה. עכשיו את כל הזבל. בהנחה שאנחנו מדברים, למשל על Affinity - לא ברור שלא השארנו הכול, אבל בחבילת גובלינים סטנדרטית, כנראה שנותרו רק Artifacts, Red, Green ואולי אדמות (הסבר ספציפי - בהמשך)...
יש לשים לב, מאחר וההנחה היא שכבר היה playtesting ואני יודע אילו חבילות אני מנצח ואילו לא, אני יודע שיש גם חבילות שגם עם sideboard לא מנצחות אותי (כשאני בלי sideboard) - אין לי למה לעשות נגדן sideboarding ולכן יש מספר חבילות שאני לא עומד להשקיע בהן.
נגד כל חבילה אני מאתר את קלפי ה-sideboard הכי טובים נגדה ומחפש אילו קלפים מהחבילה עצמה (ה-maindeck) אני יכול להוציא נגדה. למשל, אם אני משחק mono green beats ויש לי ארבעה oxidize ב-main, אין לי מה לעשות איתם נגד goblin deck (שבדר"כ אין לה artifacts). אם יש לי גם 4 Naturalize, אז גם איתם אין לי מה לעשות נגדה, אז אני צריך 8 מקומות {לצורך הדוגמא זה לא משנה אם איזו שהיא חבילה האחרת בנויה באופן אופטימלי}.

שלב קטן א - מה מציק לי בחבילה השנייה, באופן נקודתי. ה-counterspells? ה-burn המהיר? כמות היצורים העצומה? אם אני לא יכול לטפל בהכל, בדר"כ זה לא נורא, כי יש דרכים לעקוף הכול. אבל בדרך-כלל לכל חבילה יש שתי נקודות חזקות בה שאותן צריך למגר.
לדוגמא - אני משחק mono green beats נגד uw control, שיש לה בעיקר counterspells למיניהם ו-mass removal. אז אני הולך נגד שני היתרונות הללו. Caller of the Claw ו-Defense Grid, לדוגמא, יכולים לטפל בהם. אם יש לי אדום, אולי כדאי להוסיף land destruction, אפילו אם הוא רק מה-sideboard.
שלב קטן ב - מה מציק לי אחרי ה-sideboarding הרגיל. אותה חבילה כחולה/לבנה הכניסה -עכשיו- גם Oblivion Stone, בנוסף לשני ה-mass removal הרגילים. במקרה הזה ה-Caller יכול לעזור עדיין. אבל מה עם ה-Stifle שהוא הכניס, שנועד למגר את הרשע הטמון ב-Mindslaver שהכנסתי כי אני כ"כ מהיר ואז הוא גם עושה מהאלף דוב? או יותר גרוע - משום מקום מגיעה לי מלאכית שנוחתת עלי כרעם ביום בהיר. נגד קלפי sideboard, צריך תכנון מראש. אם יריב מכניס מלאכית שמציקה לכם, הרי שמראש ידעתם של-fliers צריך removal.

שני השלבים הקטנים האלה הם קריטיים. נניח שיש לי 20 קלפים נגד UW ולא משנה מה היא מכניסה נגדי ויש לי עוד ארבעה למקרה והיא משחקת sideboard מסוים. הכמות הזו אמורה להיות נגד כל חבילה. כמובן, יש מכנה משותף בין החבילות ולכן אם יש 5 חבילות שאתם מתכוננים נגדם אתם יכולים לסיים עם 30 קלפים באותה מידה נגד ה-main שלהם (בלי להתחשב במה מכניסים נגדכם).

דבר שני - הקלפים בעלי המכנה המשותף הגדול ביותר, הם בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר להיכנס ל-sideboard, אך ההפך לא נכון. Sacred Ground טוב רק נגד land destruction, אבל עדיין תראו אותו פלוס-מינוס בכל חבילה של white/x control (הוא לא מזיק נגד obliterate ב-WR וב-UR, אבל לא משנה...). הסיבה - יש חבילות שיותר בעייתיות מאחרות לחבילה שאתה משחק. לגבי הדוגמא הנ"ל - יריב שמשחק Red Deck Wins ומתחיל עם אדמה מוקס, אתה שם אדמה ומתור הבא 3 אדמות נהרסות (ואתה אומר תודה שקבלת תור מנוחה), זה אומר שיש לך בעיה ולכן יש לפתור אותה בצורה קריטית.
אז שלב קטן א הוא לזהות לאילו קלפים יש את הפוטנציאל הנמוך ביותר. למשל, אם יש לי defense grid ולצורך הדוגמא fallow earth, אני אעדיף את ה-fallow earth בדר"כ כי יש לו יותר חבילות להיכנס נגדן, אבל... הרעיון הוא לבחור את ההכי טובים מבין כולם - אלו שההשפעה שלהם על המשחק היא הטובה ביותר עבורך וההרסנית ביותר עבור היריב. אם defense grid מנצח לך את המשחק, הוא עדיף. הבעיה - כמה פעמים יוצא לך defense grid בתור שני? לכל קלף יש חסרונות ולכן צריך למצוא מה יותר טוב מהשאר.
שימו לב כאן לשלב ה5, אך ורק מבחינת קלפי חיפוש!

דבר שלישי - פה מגיע שלב מאוד חשוב - השלב שאחרי הסינון, שלא כללתי בפעם הראשונה - בודקים שוב את החבילה ה-ר-א-ש-י-ת(!) באופן הבא - לתהליך הזה אני קורא "Siding the Main":
קודם כל בודקים לאלו קלפים ההשפעה הכי פחות משמעותית. בחבילות combo אין דבר כזה בדר"כ, אבל בחבילת affinity, למשל, יכול להיות שאותו Ornithopter לא כל-כך עוזר יותר מאשר אם יש לכם רק Blinkmoth Nexus. פה עולה השאלה - נניח שהוצאתי אותו. איזה מקלפי ה-sideboard שלי, בין אם פסלתי אותם או לא, יכול להתאים לי הכי הרבה?
נניח (זה לא בהכרח נכון, זה לצורך הדוגמא) שהבעיות הגדולות של affinity (מה-matchup הקשה לקל) הן: Slide ואז UW, אחריו Goblin Bidding, אחריו Affinity Control, אחריו T&N ולבסוף "Regular" Affinity (או בשפת העם "mirror match").
הבעיה הכי גדולה שלי, כמו שזה נראה היא Akroma's Vengence, Mana Leak ומהירות החבילה השנייה. אם T&N לא מפריעה לי, אלא אחרי שהיא שמה Oxidize/Shaman/etc, אני מאוד שמח, אבל אם אני מוציא קלף שהוא זה שמנצח את ה-game one, אני עלול להיתקע פתאום. אז אם אני מוציא אותו, אני צריך להכניס קלף שפחות או יותר ברמה שלו, אבל בטוח שהוא יותר טוב נגד ה-Vengence, Leak, Speed וכו'. למשל - אם הכנסתי את ה-Mana Leak האישי שלי ל-main, במקום אותם Thopters, הרי שהרווחתי קלף שיכול לעזור בכל המקרים. האם הוא טוב נגד T&N או mirror match, או סתם tier 2 deck? פה צריך לבדוק. אם ה-Mana Leak הזה שיפר שלושה מה-game 1 ואחד הוא הפך גרוע יותר - אני אחיה עם זה, אם שאר ה-game 1 נותרו זהים.


דבר רביעי - שוב בונים sideboard, אבל הפעם יש לי יותר נסיון, פחות חבילות מפריעות לי כבר ועכשיו אני לא צריך חצי ממה שהייתי צריך, אז מצמצמים שוב ובודקים מ-ח-ד-ש את הנזקים.
אם אני אמשיך את הדוגמא הקודמת, הרי ש-T&N קורעת לי את הצורה. לא מספיק שהוצאתי את ה-Thopter שעם ה-Plating נתן לי מהירות מעבר לכל דמיון, הוא גם מכניס נגדי עוד שישה קלפים, ביניהם ארבעה Oxidize.
פה זה המקום לשים sideboard נגד sideboard. למשל - ל-Oxidize יש בעיה קטנה בשם Darksteel Citadel. אם יש אותו ו-Glimmervoid ואין ליריב משהו דומה ל-Altar's Light, אז הירוק יכול לקפוץ ורק plow under עכשיו יציל אותו... גם זה לשני תורות במקרה הטוב. פה אולי צריך להגיע למסקנה שצריך עוד Citadel או Nexus ב-main.
אני אקח דוגמא מעט שונה. קחו חבילת Stupid Red Burn רנדומלית שיש לה alternative sideboard (יוסבר בהמשך) שהופך אותה ל-Ponza ונניח ש-Ponza אין ב-game 1, כי ברור שהיא גרועה ב-metagame המומצא שלי. אני משחק UW ותאמינו או לא, מאוד נוח לי. יש לי שלושה או ארבעה CoP:Red שגם ככה מחכים לגובלינים. אם אין לי Sacred Gronud ולא יצא לי Flooded Strand (נראה אותו הורס אותו), אני די גמור... אז כיוון שאני לא יכול בכלל לקחת סיכון כזה, אני אשים Sacred Ground כ-sideboard שהוא anti-sideboard. הסיכוי שדבר כזה יקרה, דרך אגב, הוא קלוש, אבל תמיד טוב לדעת שהוא קיים, לפחד ממנו וכו'.
שימו לב לשלב ה5 - במלואו.

דבר חמישי - זה השלב הלפני-אחרון בו אנחנו בודקים דבר אחד - מה אנחנו רוצים להוציא מול כל חבילה ומה להכניס. אם יש לי שמונה קלפים מ-ת-י-ם נגד חבילה אבל רק שישה להכניס נגדה, ניחא. אם יש לי רק ארבעה להכניס נגדה, המצב לא טוב. למה? כי נקודת המוצא היא - הפסדתי את המשחק הראשון וגם אם אני מנצח כל פעם שאני מתחיל, יש משחק שלישי שהיריב מתחיל בו.
עכשיו הגיע הזמן ל-tweaking האחרון של החבילה. ה-tweaking אמור לשנות לא יותר מארבעה קלפים - אולי שישה כולל ה-sideboard. החבילה כבר אמורה הייתה להיות מוכנה.
Side Note - ההפרש הזה של "קלפים מתים ב-maindeck פחות קלפים להחלפתם מה-sideboard" אסור שיעלה על 2. ארבעה קלפים מתים בחבילה אומר שיש סיכוי סביר שתקבלו אחד ביד הפותחת ו-mulligan בגללו (כי כבר עדיף אדמה עליו) מאוד מעצבן, שלא נדבר על העובדה שגם בלי mulligan התחלתם כביכול עם שישה קלפים ביד. שלושה קלפים מתים זה אומר שפעם בשני משחקים סביר מאוד להניח שתקבלו אותו ביד הפותחת. גם אם זה משחק שאתם מתחילים בו, זה כאילו התחלתם עם שישה קלפים וההערכות צריכות להיעשות מחדש. הפרש של 2 אומר שפעם בארבעה משחקים פלוס מינוס תקבלו אותו ליד הפותחת {ולא משנה מה תורת הסיכויים אומרת - ערבוב טוב יכול להקטין את הסיכויים}.
כמובן, אחרי ה-tweaking האחרון בודקים שוב, אפילו יחסית בשטחיות, מה ההשפעה של השינויים, כי אפילו אם הם קטנים הם עלולים לגרום יותר נזק מלהועיל.

דבר אחרון, לפני ה"נספחים" - אפילו אם אין לכם 15, תבדקו מה אתם מכניסים ומוציאים מול כל חבילה אחרי ה-tweaking הסופי. בטוח שתמצאו את המכנה המשותף הגדול ביותר ואם לא, בנקודה הזו הדבר היחיד שיכול לעזור הוא עצות של אחרים. אם לא הגעתי למסקנה אחרי המון playtesting וכל השינויים ואני לא יכול להחליט בעצמי, חברי הנאמנים יעזרו.
עכשיו מגיע שלב ו - לפחות מבחינת לזכור בע"פ איך עושים sideboarding נגד כל חבילה.

ה... נספח
נתחיל בדוגמא יחסית פשוטה (מנסיון אישי, לא יצא מי יודע מה טוב, אבל הפתיע) - אתה שחקן Affinity Control ממוצע שמשחק כחול/שחור עם מיקס אדמות חביב שכולל Seat of the Synod, Vault of Whispers, Darksteel Citadel, Blinkmoth Nexus and Glimmervoid כמובן מלווה במספר Chrome Mox.
אם אתה משחק נגד חבילות שאינן affinity, כל מה שאתה צריך הוא edge קטן והיריב יכנע. אז אתה עושה Playtesting נגד affinity ולתדהמתך - אתה מפסיד פעם אחר פעם. אתה צריך מענה ודחוף. מרצה שלי אמר ש"התשובה הכי טובה לטכנולוגיה היא הטכנולוגיה" ול-affinity יש דרקון שעומד לה לרועץ. הבעיה קטנה היא שהוא אדום ואתה כחול/שחור. אה, glimmervoid יש. זה לא רע. גם ככה Shrapnel לא יזיק נגד control ונגד abunas ועוד כל מיני שנוצים אלה ואחרים, כמו מלאכיות קוסיות... אז טוב - הנה הפירצה. בחיוך אתה מוציא את ה-shattered dreams שלך שלא עזר לך בגרוש ומכניס furnace dragon. הנה גם ה-annul שעוד לא הוצאת נגד ה-matrix שאף אחד לא משחק ונגד ה-slide שלא יכולה לעמוד במהירות שלך, אז נניח שה-shrapnel יספיק... אז אתה ממשיך ומגיע ל-sideboard של shrapnel, great furnace and furnace dragon ועוד כמה שטויות.
אם זו הדוגמא הפשוטה, תארו לעצמכם sideboard כזה - אתם משחקים T&N שהוא מונו-ירוק ואתם לא מסוגלים לנצח control. אני שחקתי את ה-control וחברי הטוב הוכיח לי שעד שלא ראית sideboard של 5 אדמות, לא תאמין. משום מקום הגיעו עשרה קלפי land destruction... אדומים... עם eternal witness. מה היה ב-sideboard? סתם כלום, רק ארבעה wooded foothills עם mountain אחד, עם שני dwarven blastminer ורביעיות של stone rain and lay waste. עם ה-birds of paradise שהיו בחבילה שם, זה הפך לסיוט.
המסקנה? שום דבר אינו כפי שהוא נראה. אבל זה עוד לא הכול. אחד הדברים שאני יותר אוהב ב-magic (ועל עוד כמה חברה טובים) היא ה-Alternative sideboard. קחו לעצמכם חבילת Affinity, תכניסו מה-sideboard את Ironworks combo, כשאתם משאירים רק Ravager מכל היצורים (כמובן) והופה - כל ה-creature removal (למשל) הפך ללא יעיל.
או דוגמא יותר גרועה - MWC שיש בה גם ככה מספיק יצורים (בדר"כ eternal, exalted, wayfarer, silver knight וכו') שהופכת ל-WW שהיא aggro-control ומשאירה בידיה רק מה שהיא צריכה - יצורים שמנים מחד וכל השאר שיקפצו.
את ה-alternative sideboard אתם תראו מאוד מעט. כי עם כל כמה שהוא טוב ומפתיע הוא מאוד בעייתי. הוא נכנס רק במצב שה-tier 1 כולל שתיים שלוש חבילות שאתה מנצח באחוזים טובים (ואתה כנראה אחת מהן). כל שאר החבילות הן tier 2 (לדעתי, גם ככה אין דבר כזה tier 1.5 בכל מקרה {בלי הערות על זה}). עכשיו בא נגדך שחקן טוב עם חבילת אנטי metagame שדמיינת לעצמך שתראה אותה, כי זה היה צפוי משהו. פתאום אתה הופך מ-tier 1 ל-tier 2, היריב יושב עם רבע חבילה מתה (אם לא יותר גרוע) ואין לו תשובה.

לסיכום
לבנות sideboard זה לא פיקניק, לא שלבנות את החבילה עליו היא מתבססת זה יותר כיף. יש אלפי אופציות ל-sideboard וכולן טובות, אף פעם לא תגיעו לאופטימלית, כי היא קיימת רק כשאומרים לך בדיוק נגד מי אתה בכל שלב ואיך הוא משחק ועם מה... וגם אז 15 קלפים לא תמיד מספיקים. צריך להגיע לאופציה שהכי טובה מבחינתך, אתה מרגיש הכי טוב איתה, החבילה זורמת איתה בצורה הכי טובה והעיקר - לא לפחד כלל :-?

שפר :}
נערך לאחרונה על ידי Shefer ב 07/7/2004 , 10:46, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של משתמש
Yoav
מארגן טורנירים
הודעות: 3184
הצטרף: 30/9/2002 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Yoav » 05/7/2004 , 13:01

פשש יפה, מאמר ארוך ומאוד מפורט שנכנס לכל הפרטים הקטנים.
אבל, יש כאן הרבה אנשים בפורום שבחיים לא בנו סיידבורד ואם הם ינסו להבין את המאמר הם לא ילמדו כל כך הרבה.
אז לכל אלו שלא הבינו מילה ממה שרשום תקראו את זה:
לטורנירים ברמה יותר נמוכה כמו טורנירים בארינה או סתם טורנירים כמו הזברה, אפשר היה להסתדר גם קראת את המאמר ברפרוף ולהכין סיידבורד גם בלי פלייטסטינג ארוך.
אבל חובה לעשות פלייטסטינג לפני בניית הסיידברד.
פשוט אפשר להגיד החבילה x והחבילה y עושות לי בעיות ונגדן אני מכניס סיידבורד ואם נשאר מקם אני מכניס סיידבורד נגד מירור וזהו.
או יותר פשוט, נגיד שאני משחק רווג'ר אז אני יודע ש- mass removel גומר לי את החיבלה אז שמים נגד זה 4 mana leak.
אם רואים שזה לא מספיק מכניסים עוד counters או שחושבים על משהו יותר טוב כמו early forst שעולה רק 2 מאנה ועושה עבודה כמו counter.
עכשיו נגיד נשארו עוד 7 קלפים פנויים בסיידבורד אז מכניסים משהו נגד goblins שעושים לחבילה בעיות ונגיד עוד 3 קלפים נגד מירור וזהו.

לכל מי שכבר "יודע" לבנות סיידבורד ורוצה להגיע לרמה יותר גבוהה מומלץ לקורא ולנסות את מה ששפר רשם.
למשל לטורנירים ברמה גבוהה כדאי לקרוא את המאמר כדי להגיע למקסימום תועלת מהסיידבורד, מספר העותקים מכל קלף, איזה קלפים להוציא מהמיין וכו'..

סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 05/7/2004 , 13:11

מי שלא בנה אף פעם sideboard יכול לעשות תהליך פשוט - בוא ניקח את type 2 ונניח שיש בו 5 חבילות מובילות. שמים 3 קלפים נגד כל חבילה ותמורתם מוציאים את ה-3 הכי פחות חשובים. זה יראה כמה דברים - את החשיבות בארבעה עותקים מקלף שצריך. זה יראה מתי גם שניים ממשהו (ואפילו אחד) יכולים לשנות את המשחק (למשל מי שמכניס מה-sideboard את Pulse of the fields נגד beats, במידה ואין לו כבר). זה יראה כמה חשובות השלמות לרביעיות מקלף - לדוגמא - יש לי שני vengence ב-main - ההשלמה לארבעה יכולה להיות מאוד חשובה, כנ"ל משלוש לארבע. יש חבילות שמשחקות עם אחד ממשהו (יש להם רביעיית diabolic tutor למשל). אחרי sideboard לפעמים צריך יותר מ(למשל) persecute אחד (נגד control זה לא רע) ואז רואים אם צריך שניים/שלושה/ארבעה נגדה וכו'. זו דרך יותר לימודית שברגע שהתחלת אותה - אתה יכול לבנות sideboard רציני.
כמו שאמרתי בתחילת מה שכתבתי - אני לוקח בחשבון שיש חבילה, שאולי לא אופטימלית, אבל ה-sideboarding יותר קשה. שים לב שגם כתבתי שיש שינויים ב-main יחד עם ה-sideboarding.

שפר :}

סמל אישי של משתמש
Canopy Crawler
מארגן טורנירים בדרום
הודעות: 5493
הצטרף: 25/3/2003 , 21:52
מיקום: באר-שבע
יצירת קשר:

שליחה על ידי Canopy Crawler » 05/7/2004 , 13:19

וואי, לא ידעתי שאתה כזה משכיל. מאמר נחמד-למדתי דבר או 2.

נ.ב: השתגעת?! גילית לכולם את הטכניקות שלך! עכשיו הם גם יהיה קרובים לטופ 8 בכל אליפות!

דני.

סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 05/7/2004 , 13:24

אז אנשים ידעו יותר טוב איך לבנות. מה אני רק מודריטור? אני גם עוזר במה שאני יכול. אם זה מה שיעלה את הרמה - so be it.

שפר :}

נעול

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים