שיטת הניקוד היא שכל שופט נותן ציון בין 1 ל-10 ואנחנו מפרסמים רק ממוצע מעוגל ל-0.25 (עקב חצאי נקודות בציון). הציונים המצטברים הראשונים יפורסמו בתום ציוני האתגר השלישי.
סדר התגובות - כפי שהיה ב-thread הדיון.
נתחיל עם troynightstar
תגובתו של זוהר -troynightstar כתב:
Charm of the wild
2G
enchantment
Sacrifice Charm of the wild: target creature gains +X/+X until end of turn, where X is the number of tapped forests in play.
"Hand of Sirany, grant me the power of nature..."
Charm of the dead
2B
enchantment
Sacrifice Charm of the dead: return target creature with converted mana cost of X from your graveyard to play, where x is the number of tapped swamps in play.
"Hand of sirany, grant me the life once lost..."
Charm of the wind
2U
enchantment
Sacrifice Charm of the wind: counter target spell with converted mana cost of X, where X is the number of tapped islands in play.
"Hand of Sirany, grant me the wind of changes..."
Charm of the sun
2W
enchantment
Sacrifice Charm of the sun: prevent the next X damage that would be dealt to target creature or player this turn, where X is the number of tapped plains in play.
"Hand of sirany, grant me the protection of the sun..."
Charm of the flame
2R
enchantment
Sacrifice Charm of the flame: charm of the flame deals X damage, divided any way you choose between any number of creatures and players, where X is the number of tapped moutains in play.
"hand of sirany, grant me vengence upon my enemies..."
הדבר הראשון שבולט לי לעין הוא שמדובר ב Seals ולא Charms, ואולי בגלל האינטראקציה עם כמות הלנדים שם אחר יתאים. בכל מקרה יש כאן משהו נחמד enchantments שההשפעה שלהם תלויה במספר הלנדים שבטאפ. הם מושפעים גם מהלנדים של היריב, ככה שמשחקית הם מעניינים, ובונוס נחמד - הם עובדים טוב עם שוק-לנדס. כמו שאני רואה את זה יש כאן משהו שמבחינת פלייבור מתגמל את השחקן על שימוש מרבי במשאבי הלנדים שלו, ויכול להרתיע יריב מלהטיל כישופים. לטעמי הם מתאימים כקומונים חזקים, עדיין לא ממש ברמה של אנקומונים.
אני מזהה כאן בעיית חוקים אפשרית עם Charm of the wind ועם Charm of the dead, שכן המטרה צריכה להיות חוקית גם בהכרזה וגם בפתירה של היכולת, והיריב יכול ככה במחיר של מאנה ברן במקרה הגרוע לקנטר אותם. הכחול לא כל כך שחיק בעיני, אלא אם אתה רוצה לגרום לעצמך מאנה ברן, או מקווה שהיריב ישחק בדיוק כישוף שעלותו כמספר הלנדים שבטאפ. רצוי לשנות אותו ל"קנטר כישוף מטרה אלא אם היריב ישלם X". האדום לעומתו חזק מהאחרים והייתי מציע לשם האיזון שיגרום את הנזק רק לשחקן או יצור אחד. ה-Charms לא שווים בכוח שלהם, ולכל אחד מהם יש את האסטרטגיה שלו, מתי יהיה עדיף להפעיל אותו.
לסיכום: לא נפלתי מהכיסא, אבל בסך הכל די נחמד.
תגובתו של זינגר -
כללי - לסייקל יש שם לא מרגש במיוחד וגם הפלייבור די פשטני, אבל seal-ים זה תמיד רעיון טוב. הסייקל שלו מנוסח היטב (בהנחה שהוא באמת מתכוון שגם השחקן השני יתרום לאפקט) אבל כמעט הקלפים נורא חזקים, חלקם בצורה בלתי סבירה.
הירוק - פינישר חזק בצורה לא סבירה, שייתן המון גז לכל דק שמריץ ירוק כצבע עיקרי. זה אומר שאחרי המתקפה הראשונית, כל יצור מסריח שלך הוא פוטנציאלית game over. זה לא בלתי אפשרי להתמודד איתו, אבל זה ממש, ממש חזק. גם בלימיטד הוא יהיה פצצה, למרות שפחות.
מעבר לרמת כוח מוגזמת, אין בעיות מיוחדות עם הקלף.
השחור - הנה קלף עם אותה מכניקה שהוא לא שבור. הוא חזק אבל לא מדי (שוב הניסוח מדויק ומונע צרות שהיו יכולות להגרם אילו X היה הכוח, לדוגמה), נותן פוטנציאל לכל מני דקים מגניבים אבל שום דבר היסטרי.
הכחול - גם את זה אני אוהב. אני חושב שאולי power sink היה יותר מתאים מאשר spell blast, אבל סה"כ זה קלף די אינטלגנטי שאפילו עשוי לראות משחק בסייד של קונטרול נגד קונטרול. לדעתי הקלף הכי מעניין בסייקל, כי הוא היחיד שבו הטריידאוף בין אדמות טאפד לאפקט הוא באמת מהותי. לירוק ממש לא אכפת לחטוף ברן או סתם לשחק יצורים לפני התקיפה בשביל הפאמפ, ובטח שלא לשחור. רק כחולים מעדיפים לשמור מאנה פתוחה, ואם הם עושים לה טאפ בשביל לקנטר משהו עם זה, הם צריכים לוותר על היכולת לקנטר עם קלפים מהיד.
הלבן - קשה להגיד הרבה על הקלף הזה. הוא קיים, והוא נחמד ללימיטד, וזהו בערך.
האדום - חזק, חזק, חזק מאד. קודם כל, זה חזק לפחות כמו arc lightning, שהיה קלף משוחק וחזק מאד בלימיטד. שנית, הוא אפילו יותר נוראי מהירוק בתור פינישר, גם בגלל הצבע וגם בגלל האפקט (שלא נמנע על ידי רימובל או fog). בקיצור, הקלף הזה הרבה יותר מדי חזק, במינימום היה צריך שהאפקט ישוחק רק כסורסרי, וגם זה היה מאד, מאד חזק.
תגובתו של שפר -
קודם כל, מבחינת rarity - בהתחלה ראיתי אותם כ-common-ים חזקים, שיעשו הרבה בלגן ב-Limited ולכן אולי באמת עדיף שיהיו uncommons מבחינת ההשפעה.
מבחינת הקלפים עצמם - אני חייב להיכנס גם לעוצמה, כי הסינרגיה פה מושפעת מהם באופן טוטאלי...
הירוק והאדום שבורים בצורה מחרידה - הם פשוט יכולים לגמור משחק לבד.
הירוק נועד יותר ל-MGA, שם הוא יתן תור 4-5 את הפלוסים שלו ל-Ledgewalker ולילה טוב.
האדום פשוט ימשיך את השריפות, אבל הוא יכול להתאים גם ל-URW Control וזה כבר הופך אותו למסוכן פי כמה.
השחור והכחול טובים, אבל הם חסרי תועלת ב-mirror, כי X משתנה אם היריב עושה tap - במקרה הזה היה צריך להיות כתוב "X or less" על השחור ו-"... number of tapped islands when you sac this" - למשל.
השחור הוא "עוד zombify" מבחינתי, רק מוגבל יותר.
הכחול פשוט מעולה... רק שבטקסט הנוכחי שלו נגד כחול הוא חסר תועלת. אני לא מסכים עם זינגר בנקודה של "מאנה אחת בשביל פחות counter" כ"כ קריטי, כי פה זה קינטור מהשולחן.
לבסוף נשאר הלבן - היכולת שלו חלשה יחסית, הייתי מוסיף life gain על ה-prevented damage כדי לאזן אותו.
סה"כ -
rarity - סביר, כי תיקונים קלים יכולים לשנות את כל ה-cycle מ-uncommon סביל ל-commons מעולים.
color-pie - ההבדל בין האפקטים בסדר גמור, למעט הלבן.
סינרגיה - אין ספק שב-constructed הירוק והאדום יראו משחק (כן, כי הם חזקים מדי) ולדעתי גם השחור יכול לעשות זאת, מאחר ואפשר תמיד להפתיע עם יצור זה או אחר.
תגובתו של דני -
כמובן שאני מסכים שהאדום והירוק מטורפים לגמרי, בטח שלא יכולים להיות קומונים.
השחור מאוזן בצורה מצוינת, Zombify מוגבל ב-3 מנה זה אחלה, אהבתי, כמובן שגם חייב להיות אנקומון, זה פאקינג Reanimation ב-3 מנה.
הכחול אמנם נראה נחמד, אבל הוא חלש מידי, יחסית ל-Cancel או Hinder שנותנים אפקט טוב יותר וגם עם גורם ההפתעה וזה דווקא מתאים מאד להיות קומון.
הלבן די מאכזב, להבדיל משאר הסייקל אין בו שום פלפל, הייתי עושה משהו כמו Remove target creature from the game מבוסס על אותו רעיון. ובמצב הנוכחי של הקלף זה קומון בטוח.
סה"כ סייקל מעניין, קצת בעיות עם Rarity וPower Level.
ממוצע הציון של השופטים - 6.75 מ-10.