חשיבות הפצצות ב-Avacyn Restored sealed deck

בין אם זה קלף בודד או הקומבו הלוהט בשוק, חבילה תחרותית או משחק בין חברים זה המקום

מנהלים: Navidshi, kabanist

katilasFB
MTGil Wizard
הודעות: 444
הצטרף: 18/7/2011 , 11:20
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי katilasFB »

ג'ייס החדש כן מנצח לבד...
אם היכולת שלו שעושה מילינג ניצחה אז זה אומר שהוא ניצח את המשחק לבד
אם עשית ליריב עוד דברים שעושים מילניג אז הוא לא ניצח לבד
ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ryoga »

שוב, אם הורדת כל פליינסווקר, והיריב לא עשה לו כלום כל המשחק, אז כן, האולטימייט ינצח, אבל טיבלט לא משפיע על הלוח, והיתרון שהוא נותן לך בדרך למעלה משני, אני חוזר ואומר שמשחק שטיבלט ניצח לך, רוב הסיכויים שהיית מנצח גם בלעדיו.
אני עדיין אוהב את הבחורצ'יק, אבל לא מגדיר אותו כפצצה.
רן, אני מניח שאפשר להגדיר את Fettergeist כפצצה, למרות שאני מעדיף להמנע מלהגדיר דברים שהם לא ררים כפצצות אלא אם הם Fireball\Mind Control\Lingering Souls (ואולי Overrun)
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210
sacred carrot
MTGil Apprentice
הודעות: 99
הצטרף: 24/1/2010 , 23:07
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי sacred carrot »

יאירכהן כתב: בקשר לטיבולט תשמע לא היה משחק שהורתי אותו והפסדתי.... בפורמאט הרבה אנשים משחקים איטי יחסית כדי להביא את אותם פצצות שאנחנו מדברים עליהם ולא קשה להגיע איתו לאולטימייט
לא היה משחק ששיחקתי druid's familiar והפסדתי - ואם אני לא טועה, הוא common. למרות שהוא מאוד חזק (אתה מקבל סה"כ של 6 כוח על הלוח מלשחק 4-דרופ!) אני חושב שזה מוגזם לכנות אותו פצצה. ולומר את האמת, הייתי מעדיף אותו על הצד שלי של הלוח מאשר את tibelt.

Navidshi - קודם כל בנוגע לפצצות שהן mythic ועולות שמונה מאנה - גם בפורמט המהיר ביותר, אם תמרנת את עצמך למצב שאתה מטיל את הפצצה הסופר יקרה שלך, והיריב לא מטפל בה מהר, הוא מת. אני מאמין, לדוגמה, ש army of the damned הוא פצצה יותר חזקה מאווסין, כי הוא הורג את היריב תוך תור אחד ויש אולי איזה שתי תשובות בכל הפורמט לקלף כזה. ההבדל לכאורה ב AR הוא שיש פחות תשובות לפצצות של היריב שלך - אבל בכנות, אני אפילו לא יודע איזה פצצות יש בפורמט חוץ מהמלאכיות הגדולות ועוד איזה קסם חזק או שלושה. השאר, זה דברים שאתה יכול לטפל בהם באמצעות מה שיש לך על הלוח, כי גם ליריב קשה יותר להפטר מהאיומים שלך.

בכל מקרה, את הסיבוב היחיד שכן הפסדתי בפרירליס הפסדתי למישהו שהוריד moonsilver spear בתור ארבע בכל אחד מהמשחקים ובשניים מהם לא מצאתי תשובה מהר מספיק. אני לא אומר שפצצות לא משכו משקל כבד במשחקים שראיתי, אני כן אומר שלא שמתי לב לתופעה חריגה מעבר לאירועי סילד אחרים.



אגב, יש לשים לב שבפורמט גם אין דרך רצינית להאיץ מאנה (ורוב הפיקסינג בירוק), אז בניגוד לפורמטים כמו איניסטרד שבהם אפשר להסתמך על המאנה שלך יותר טוב, AR ייאלץ להיות מעט איטי יותר. זה גם אומר שפצצות יקרות ומפחידות יהיו חזקתו של ה late game בלבד, וכמעט לכל הפצצות שאני מצליח לחשוב עליהן יש "דרישות" רציניות מבסיס המאנה או שהן דורשות לבנות את הדק סביבן. בקיצור, אני לא מודאג.
lightnings are sexy
Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Navidshi »

Army of the Damned הוא מלכודת שבקושי ראויה למשחק, קלף יקר מאד שלא נותן לך שום תועלת בתור שאתה משחק אותו ולא מבטיח לך ניצחון בתור הבא ויש מגוון דרכים זולות יחסית להתמודד איתו. כן, הוא מסוגל לנצח משחקים; לא, הוא לא יעשה את זה לעיתים קרובות. להבדיל, Avacyn נותנת לך לבצע alpha strike כבר בתור שהיא נכנסת לשדה הקרב או לכל הפחות מגנה עליך מההתקפה הבאה של היריב - והיא הפצצה היקרה, שאני לא בטוח בכלל שהייתי משחק בדראפט, או אפילו ב-sealed; רוב הפצצות בסט עולות 7-5 שזה מחיר הרבה יותר סביר.

מעבר לדוגמא הספציפית הזו, ציינתי שוב ושוב שהבעיה היא שפצצה שיורדת ללוח כמעט תמיד מנצחת את המשחק אלא אם היא מנוטרלת על ידי פצצה אחרת וזה ללא ספק בגלל היעדר removals; בכל סט יש פצצות, השאלה היא כמה קשה/אפשרי להתמודד איתן. אם ליריב קשה להתמודד עם ה-Familiar שלך, להתמודד עם Silverheart יהיה עבורו כמעט בלתי אפשרי והשעון שלו יהיה קצר בהרבה.

איזה פצצות יש בפורמט? יש לך כ-6-7 מלאכיות מאסיביות עם power 4 ומעלה, ברמות נדירות שנעות בין uncommon ל-mythic. פלוס קסם שמייצר מלאכיות בכמויות. לכחול יש שני מרביצים שמנים שקשה מאד להרוג (Deadeye/Revenant) פלוס Infinite Reflection, Mind Control +2, Tamiyo ואת Latch Seeker ברמת ה-uncommon. שחור הוא הצבע שדורש הכי הרבה סינרגיה ומחשבה בסט לדעתי, אבל עדיין יש לו Harvester, לאדום יש דרקון, Bonfire, Burn at the Stake, Malignus וכנראה עוד כמה (שאני בוחר להיות שמרני ולא להזכיר, כי לא ראיתי אותם בפעולה) שעונים על ההגדרה. לירוק יש Overrun, Overrun, Overrun, Soul of the Harvest, Silverheart וערימה מאד משמעותית של שומן במחירים סבירים. ולזה אפשר להוסיף את Moonsilver Spear כמובן, וכנראה שגם את Tormentor's Trident ו-Slayers' Stronghold שהופכים כל יצור לאיום משמעותי ומקשים על יצוב של הלוח.
sacred carrot
MTGil Apprentice
הודעות: 99
הצטרף: 24/1/2010 , 23:07
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי sacred carrot »

עכשיו, חזרתי מפרירליס בבאר שבע, שבו היה לי דק עם איזה 6 פצצות, ולא עזר לי כלום, לא שיחקתי כל כך טוב ולא ניצחתי משחק יחיד כל היום - והפצצות יצאו לי ברוב המשחקים. בפצצות אני מתכוון ל champion of lambholt, soul of the harvest, entreat the angels, archangel ודברים נוספים מהטבע הזה שאני לא זוכר כרגע (עוד איזה מלאכית גדולה וחזקה). באף שלב באף משחק לא קרה שליריב לא היה שום דבר לעשות נגד הפצצות שלי, וכשליריב היו פצצות גם לי היה מה לעשות בנידון. העובדה הייתה פשוט שהדק עצמו לא היה כל כך טוב - לא הייתה הרבה סינרגיה ובסיס המאנה היה גרוע - והפצצות פשוט לא הספיקו.

שורה תחתונה היא, שאני פשוט באמת לא מבין על מה אנשים מתלוננים פה. הפורמט הזה לא נשלט על ידי פצצות יותר מאף פורמט אחר. אם זכור לי נכון, בזמן שאיניסטרד שוחרר אנשים התלוננו שהוא "סט בלי סינרגיה, כמו core set, אתה משחק את הפצצות שלך ומי שמנצח זה מי שיש לו פצצה יותר טובה" (שמעתי שאנשים אמרו את זה מחבר שהיה בפרירליס, לי עצמי לא יצא להיות). כמובן שהקביעות האלו לגבי איניסטרד התבדו ואני די בטוח שגם הקביעות בנוגע AR אינן נכונות.
lightnings are sexy
Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Navidshi »

אז הנימוק שלך נגד הכוח של פצצות הוא "בניתי חבילה גרועה, אז הפצצות לא הצליחו להציל אותי"?

בשבוע האחרון יצא לי להשתתף רק בדראפטים, ואני חייב לומר שיש בפורמט סינרגיות שמקטינות את החשיבות היחסית של פצצות - ועדיין, החבילה הסופר-אגרסיבית שלי אתמול (שה-curve שלה נגמר רובו ככולו ב-4) ניצחה חצי מהמשחקים על גבן של Angel of Glory's Rise ו-Avacyn ירום הודה (במקרה אחד דרך reanimation, בשאר המקרים ב-hard cast). וזה נגד יריבים בקליבר יחסית גבוה שגם הם שיחקו חבילות אגרסיביות וסינרגטיות, כראוי לדראפט. עכשיו, אני לא שחקן מדהים (לפחות במקרה אחד השארתי יריב על 2 חיים במקום להרוג אותו מיד, והפסדתי משחק ליריב שעשה misplay מחפיר בגלל חוסר תשומת לב לנזק שנגרם בסיבוב) אז יש כאן ללא ספק גם גורם של מזל - אבל ביחס לפורמט שאין בו כמויות מטורפות של האצה (כמו שהיו ב-rise) ושהפצצות שלו יחסית יקרות (בהשוואה ל-Shadowmoor) היכולת לסתום את הלוח ולהגיע לפצצות די יקרות שיכריעו את המשחק בשבילך מאד גבוהה.

(אני לא יודע מי האנשים שדיברת איתם כש-Innistrad יצא, זה סט עם רמת כוח יחסית נמוכה והמון סינרגיה/מניפולציות וגם עם דגש משמעותי על טמפו. הדבר היחיד שבאמת לא הוגן בו ה-Invisible Stalker עם כל החיזוקים הזמינים לבני אדם)

ועדיין, אני מתרשם לטובה מהפורמט בדראפט ומצפה שתוך שבוע, X יהיה first pick אוטומטי בשביל רוב השחקנים אם אין להם משהו ממש שבור.
sacred carrot
MTGil Apprentice
הודעות: 99
הצטרף: 24/1/2010 , 23:07
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי sacred carrot »

זה לא היה דק גרוע, הוא פשוט היה עם פחות דגש על סינרגיה ויותר דגש על פצצות מהדק הקודם ששיחקתי, והרגשתי יפה מאוד איזה מהאופציות עובדת יותר...
זה שניצחת עם דק אגרסיבי על ידי הטלת יצור שעולה 8 מאנה זה בכלל מרשים... אבל שוב, שמע, בכל פורמט של מג'יק לימיטד יש פצצות לחלוטין לא הוגנות שמחסלות את היריב מהר מאוד. נכון שב AR יש פחות תשובות אבל, זה רק אומר שדברים שאתה לא יכול להחשיב כפצצות בסטים אחרים ייחשבו כפצצות כאן. הפוקוס מופנה יותר לדברים שמתרחשים על שדה הקרב מאשר לקסמים שמחסלים איומים, אני חושב.
אתה יכול בכנות להרגיש שעד עכשיו הרגשת יותר תלות בפצצות מאשר בכל פורמט אחר?
lightnings are sexy
Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Navidshi »

תשמע, אחד השיקולים העיקריים בבניית החבילה שלך הוא mana base. אם אתה מקריב אותו לטובת power, זה לא בהכרח מחזק את החבילה ואין דבר שמקטין את האפקטיביות של פצצות יותר מאשר חוסר היכולת להטיל אותן כשהן ביד שלך.

ושוב, אני לא טוען שפצצות מנצחות בסט הזה בכל מחיר - באחד הטורנירים שהייתי בהם השתתפה אשתו של חבר ולמרות שהוא בנה עבורה את החבילה היטב, ולמרות שהיו לה 6 (!) פצצות חד-משמעיות בשני צבעים בלבד ועוד קלפים טובים באותם צבעים, היא הלכה 0-5. כי היא לא יודעת לשחק כמו שצריך.

אני יכול להגיד בפה מלא שהפורמט (sealed) תלוי יותר בפצצות, בגלל שפצצה אחת משיגה את אותה תוצאה כמו סינרגיה מורכבת בין מספר קלפים (שאותם צריך לפתוח ולשלוף בנפרד) וכמו שכבר הזכרנו מספר פעמים כמות ה-removals מוגבלת מאד (ואלו שקיימים יעילים יותר בטיפול בקלפים הסינרגטיים מאשר בפצצות).
שלח תגובה