כשיש לקלף יכולת שאומרת "each opponent loses life" כמו של jarad- הקלף הוא מקור הנזק?
1. לדוגמה, אם לשחקן יש protection מהצבע של הקלף, אז הוא לא יספוג את הנזק?
2. היצור נחשב ליצור שעשה נזק באותו תור?
each opponent loses life
ליתר דיוק, protection לא עוזר כאן בגלל שאין מטרות. הגנה משחור עדיין תעזור נגד איבוד חיים עם מטרות כמו Blood Artist וכדומה.ryoga כתב:1.Life Loss זה לא אחד מהדברים שנמנעים על ידי Protection.
Protection from X פירושו ארבעה דברים שבקיצור נזכרים כ-DEBT:
Damage
- נזק ממשהו שהוא X נמנע.
Enachant/Equip
- equipment או auras שהם X לא יכולים להתחבר או להיות מחוברים אליו.
Blocked
- אם זה על יצור תוקף אז יצורים שהם X לא יכולים לחסום אותו.
Target
- לא יכול להיות מטרה של דברים שהם X.
בגלל שלאפקט "each opponent loses _ life" אין מטרות הוא יכול להשפיע על שחקן עם הגנה משחור. בגלל שמדובר באיבוד ישיר של חיים ולא על נזק, הוא לא נמנע למרות ההגנה משחור.
זה נכון שברוב המקרים, החלק של ה-target כבר מטפל בזה מראש, אבל האיסור ש-aura ו-equipment לא יהיו מחוברים לא נגזר מזה:fungus כתב:enchant/equip נגזר מהtarget.
רק כד"א
1) כמו שנאמר, אם יש equipments או auras שכבר מחוברים למשהו, והמשהו הזה מקבל protection שתקף נגדם, הם מתנתקים ממנו (במקרה של auras הן תלך מייד אחרי זה לבית-הקברות).
2) ייתכן אפקט שיינסה לחבר auras או equipment בלי להשתמש במטרות כמו Enchantment Alteration או שיש מטרות אבל ה-Protection לא תקף נגדן (- נגיד, להשתמש ב-Magnetic Theft כדי לחבר equipment ליצור עם protection from artifacts. המטרות של הקסם חוקיות, אבל הפעולה שהוא ינסה לבצע לא)
3) יש אפקטים שמכניסים לשדה-הקרב aura בלי לציין למי לחבר אותם כמו אלה של Retether או Open the Vaults או אפילו כמו Warp World. החוקים אומרים שבמקרים כאלה השחקן שעומד לשלוט בה בוחר משהו חוקי לחבר אותה אליו (אין שימוש במטרות).
להבדיל יש את shroud, hexproof וכדו' שמונעים ממשהו להיות מטרה, אבל equipment ו-auras שכבר מחוברים נשארים, אפקטים יכולים לנסות לחבר auras ו-equipment (אם אין מטרות לא חוקיות), ואם aura נכנסת לשדה-הקרב אפשר לחבר אותה למשהו הזה.