כדאיות התואר השני בתחום ההנדסה וההייטק

זה המקום לכל נושא שאינו מתאים לאף פורום אחר, כולל דיונים בנושאים שאינם קשורים למג'יק.

מנהלים: kabanist, Sir Psycho Sexy

שלח תגובה
עידו גיא
Legendary Guy
הודעות: 8851
הצטרף: 13/4/2004 , 16:25
מיקום: הוד השרון
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

כדאיות התואר השני בתחום ההנדסה וההייטק

שליחה על ידי עידו גיא »

שלום לכולם,

אודה לכם אם תוכלו לשפוך אור על סוגיה שמטרידה אותי כבר זמן מה - לגבי תואר שני. בפורום הזה יש הרבה אנשים משכילים ועם נסיון בעבודה ובהשכלה, ועד כה למדתי הרבה מלקרוא את מה שיש לכם להגיד על נושאים כאלה.
אני לומד כרגע בשנה שנייה בתואר כפול בפיסיקה והנדסת חשמל. כרגע לפחות מאוד מעניין אותי התחום של ננוטכנולוגיה, בעיקר בגלל שהוא מחבר תחומים רבים במדע ובהנדסה. בשל כך, אני מתעניין ושוקל ללכת לתוכנית לתואר שני בננו-טכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב:

http://www6.tau.ac.il/matnano/index.php ... &Itemid=22

הלינק המצורף מוביל לעמוד שעוסק בצרכי המשק בבוגרי תואר כזה, ועל זה בדיוק אני רוצה לשאול אתכם - האם יש תועלת בלמידת התואר השני הזה?
אני יודע שאני אוכל למצוא עבודה עם תואר ראשון בהנדסת חשמל. זה גם מה שאני מתכנן לעשות בשנים הראשונות לאחר סיום התואר הראשון שלי. אבל השאלה שלי היא האם ניתן להתקדם בקריירה באמצעות תואר שני בתחום ההנדסה? או שאין צורך בזה?
כמו כן, האם תואר שני זה דבר שכדאי לעשות אך ורק בשביל הרחבת ההשכלה? מישהו אמר לי שתואר שני נועד להתמקד ולהתמחות בנושא מסויים בשביל למצוא עבודה בתחום או כדי להתקדם לתואר שלישי, ולא נהוג ללכת אליו בשביל הרחבת ההשכלה.
אמנם אני מתעניין בעיקר בתחום של ננוטכנולוגיה אבל אשמח אם תתייחסו למקרים יותר כלליים של תארים שניים בתחומי ההנדסה והמדעים המדויקים, ולא רק לתחום הזה.
ניסיתי למצוא מודעות דרושים עבור ננוטכנולוגיה, אבל נראה כאילו הרבה מנועי חיפוש מחליפים "ננוטכנולוגיה" ל-"ביוטכנולוגיה", אז לא הצלחתי למצוא מודעות.

תודה רבה מראש,
עידו.
Banuni כתב:מותר לעשות פרסה כל עוד לא אסור!
So true...
אני ולא אחר
MTGil Wizard
הודעות: 246
הצטרף: 19/3/2010 , 11:17
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי אני ולא אחר »

בוא נדבר תכל'ס, תואר שני (יש לי, בהנדסת מערכות) נועד למס' דברים בלבד:
1. לתקן טעויות של תואר ראשון (לעשות הסבה מקצועית, לסיים בהצטיינות וכו').
2. להתמקצע בתחום ספציפי שאתה עוסק בו (ואתה מזהה שתמשיך לעסוק בו זמן רב).
3. במקומות מסויימים - לשפר קורות חיים. בכל מקרה, בתחומים שלנו מעסיקים צריכים רק בעלי תואר ראשון ומעדיפים ניסיון על פני תואר שני.
4. להיות רווחי בטווח הארוך (במקומות מסויימים לבעלי תואר שני הותק נספר יותר מהר).
5. חובה בדרך לד"ר.

בהמשך לכתוב במס' 3, בהייטק יש תפקידי פיתוח שתואר שני יכול אפילו לפגוע, כי זה כבר שם אותך במשבצת האובר קוואליפייד. זאת בדיוק הסיבה שאחי (עכשיו דוקטורנט למדעי המחשב בבאר שבע), החליט שהוא מעדיף פשוט להמשיך באקדמיה בינתיים.
שים לב שאם לא מצאת דרישות כאלה בחיפושי עבודה, כנראה התואר השני שלך יהיה רק תומך ולא הסיבה העיקרית להעסקה שלך.

בעקרון, תואר שני הוא רווח נקי למוסד הלימודי ולכן אם הוא לא מחזיר את ההשקעה שלו (וזה מאוד יקר. לא חבל על ה 50 אלף שח?), אין שום סיבה לעשות את זה. במיוחד במצבך, תואר בהנדסת חשמל הוא בהחלט יותר ממספיק כדי למצוא עבודות טובות. הייתי מתחיל לעבוד ורק בעתיד, אם זה היה משתלם לי (לרוב תלוי בעיקר במקום העבודה), ממשיך הלאה. בוודאי ובוודאי אם זה לנושא פחות נפוץ, שבמילא לא ייתן לך את האדג' על פני מועמדים אחרים.
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

זה די תלוי בתפקיד שאותו אתה ממלא. ספציפית בחשמל אני לא מאד מבין - כל מי שאני מכיר שעושה/עשה תואר שני בחשמל עשה את זה בשביל הגיוון, ולא כדי לשנות את אופי התפקיד שלו או להגדיל את המשכורת. בגדול אצלנו מקובל שאחרי כמה שנים במשרה מלאה, אנשים קצת מתחילים להשחק אז הם הולכים לעשות תואר שני כדי שהמוח לא יתייבש להם.

מה שכן, אני אעביר את השאלה שלך לגבי נאנו-טכנולוגיה לאנשים שאשכרה מבינים בזה וגם לומדים בתל אביב, כי לא נשמע שמאד תועיל לך הפרספקטיבה של מהנדס תוכנה.
[עריכה]
ואתה יכול לנסות ליצור קשר עם רועי צזנה - בפייסבוק לדוגמה, הוא די פעיל שם. יש לו לפחות דוקטורט בזה.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
עידו גיא
Legendary Guy
הודעות: 8851
הצטרף: 13/4/2004 , 16:25
מיקום: הוד השרון
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי עידו גיא »

תודה רבה לשניכם. :)
אני מניח שאני פשוט אשאף לציונים טובים בתואר עכשיו ואראה מה מצבי אחרי כמה שנות עבודה. אני יכול לראות את עצמי הולך לתואר שני בשביל להמשיך לדוקטורט (מאחר והוראה ומחקר הם תחומים שאני מתעניין בהם), בשביל לעשות הסבה מקצועית לתחום הנאנו (בהנחה שלא ניתן להגיע למשרות הקשורות לתחום עם תואר ראשון), או בשביל הגיוון, אבל יש לי עוד הרבה לעבור לפני שאגיע לפרשת הדרכים הזו.
תודה רבה שוב. נחמד לשמוע את חוות דעתם של אנשים שנמצאים בתעשייה ויודעים מה קורה אחרי התואר (ושאין להם אינטרסים אישיים לגבי).
Banuni כתב:מותר לעשות פרסה כל עוד לא אסור!
So true...
Shali
אלוף הארץ לשנת 2011
הודעות: 1354
הצטרף: 31/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Shali »

בגדול, די מיותר תואר שני בהנדסת חשמל.
ובלי שום קשר, אין טעם לתכנן מראש תתחיל לעבוד תראה בכלל מה מוצא חן בעיניך ומה בא לך ואז תחליט אם באמת בא לך תואר שני ובמה.
Michahell
MTGil at its Finest
הודעות: 3048
הצטרף: 16/9/2004 , 21:27
מיקום: הרצליה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Michahell »

כמה רחוק תחשוב עידו:) תגיע לגשר, תחצה אותו.
מאיך שאני רואה את החבר'ה שלומדים איתי ולא עתודאים, מה שעושים בד"כ זה למצוא עבודה במהלך השנה השלישית-רביעית מחוץ לאוניברסיטה ומשמה פשוט להמשיך בעבודה.
כמו שאמרו פה, יותר מעניין ניסיון מתואר שני ספציפית בהנדסת חשמל.
החבר'ה הלא עתודאים פחות מדברים על תואר שני,לעתודאים ספציפית זה משתלם בגלל כל מיני דברים כמו דירוג מחקר.
אני עושה קורס לתואר שני עכשיו ואני יכול להגיד לך שזה מרגיש לא הכרחי במיוחד.
בשלב של שנה רביעית בפיסיקה-חשמל, יותר נוח ללמוד קורסים לבד ובלי הכאב ראש של מבחנים, אפילו למידה יותר יעילה. ככה שאם תצטרך משהו בעבודה, יש לך ארגז כלים להתמודד איתו לבד.
I am forever, I am of the stars ,eternity courses through my veins.
אני ולא אחר
MTGil Wizard
הודעות: 246
הצטרף: 19/3/2010 , 11:17
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי אני ולא אחר »

תואר שני לא משפיע על דירוג מחקר לעתודאים, הוא משפיע על מה שנקרא רה-דירוג (סוג של תוספת ותק) שהיא יחסית זניחה. זה גם רלוונטי רק מדרגת רב סרן. עתודאים עושים את זה, בעיקר, כדי פשוט להרוויח את הקצת אקסטרה כסף ובגלל שזה נותן קצת לצאת מהיחידה בזמן העבודה ושובר שגרה.
שלח תגובה