חידה Embermage Goblin + Artificial Evolution

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

Psibeast
Administrator
הודעות: 2944
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
מיקום: קריות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

שחקן א' מטיל Embermage Goblin
כאשר הנ"ל על הסטק, שחקן ב' מטיל Artificial Evolution על הנ"ל ובוחר לשנות את המילה Goblin למשהו ידידותי יותר לסביבה. נאמר, Merfolk, במטרה למנוע משחקן א' להביא עוד Embermage Goblin ליד שלו.
האם התרגיל הצליח?
תמונה
תמונה

עריכה: תיקון הכותרת.

<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: Psibeast בתאריך 2002-10-18 05:11 ]</font>
Lordanny
מארגן טורנירים בצפון
הודעות: 974
הצטרף: 26/10/2001 , 2:00
מיקום: קרית מוצקין
יצירת קשר:

שליחה על ידי Lordanny »

בטח.
:-)
freg
MTGil Apprentice
הודעות: 87
הצטרף: 15/9/2002 , 2:00
מיקום: הוד השרון
יצירת קשר:

שליחה על ידי freg »

בהוראות של הקסם הכחול רשום שהוא יכול לשנות טייפ אחד לטייפ שני
מכיוון שגובלין זה טייפ מוכר הוא יכול לשנות אותו

לשחקן השני תהיה אפשרות לחפש בדק שלו קלף שנקרא
embermage merfolk
ליצור שירד יקראו embermage merfol
ןהטייפ שלו יהיה merfolk wizard
אבל יהיה לו את הכישור של טים עדיין
מקווה שצדקתי
רפי
Sir Psycho Sexy
הודעות: 4093
הצטרף: 08/9/2002 , 2:00
מיקום: קריית מוצקין

שליחה על ידי Sir Psycho Sexy »

לדעתי זה לא יעבוד.

כתוב שהוא מחפש קלף Embermage Goblin, הגובלין הוא לא סוג יצור, אלא שם קלף.

כלומר, הוא לא מחפש קלף עם סוג יצור Goblin, אלא קלף שנקרא Embermage Goblin, שהוא קלף מסויים ולא סוג יצור.

השחקן הפך את זה לMerfolk.

מכיוון שלא מחפשים סוג יצור, זה לא משנה סוג יצור, כי לא מחפשים סוג יצור, מחפשים פשוט יצור.

אם היו משחקים את זה על Circle of Solace (למשל), אז כן, היית יכול לשנות מSoldiers, לGoblins.

אבל בצורה הזו, לא, מכיוון שמחפשים קלף מסויים, לא סוג יצור שונה.

ואני אמשיך לכתוב את זה עד שיפלו לי האצבעות (שיט, נפלה שלוש, עכשיו אני נראה כמו המורה שלי למתימטיקה, Nightmare ואולי גם CacTus יבינו)...

SPS (שהפך כבר לברון, אבל לאף אחד לא כל כך אכפת)
Lordanny
מארגן טורנירים בצפון
הודעות: 974
הצטרף: 26/10/2001 , 2:00
מיקום: קרית מוצקין
יצירת קשר:

שליחה על ידי Lordanny »

דווקא בדוגמא שלך שגית.
כיוון ש:
CIRCLE OF SOLACE
לא כתוב שם סוג היצור אתה לא יכול לשנות שם כלום.
Tsabo Tavoc
Phyrexian General
הודעות: 1265
הצטרף: 11/9/2001 , 2:00
מיקום: זיכרון יעקוב
יצירת קשר:

שליחה על ידי Tsabo Tavoc »

אי אפשר לשנות חלק משמו של קלף
GothDude כתב:Even gills won't keep this thread from drowning in its own stupidity.
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

אני לא ממש מבין מה השאלה פה: יופי ששינית את סוג הקלף הזה, הוא עדיין מחפש קלף שנקרא "אמברמג גובלין" -- בשום מקום אין התיחסות לחיפוש יצור מסוג זה וזה, או ל"חפש קלף עם אותו השם", לכן לא ברורה לי הדילמה.
אנטרקס
Psibeast
Administrator
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

קרא שוב את הקלף Antrax :smile:
Artificial Evolution לא משנה רק את שדה ה Creature Type, אלא משנה את כל המופעים של "סוג יצור" בטקסט של הקלף. כלומר, הוא משנה גם את שדה ה Rules Text שם רשומה מספר פעמים המילה Goblin. אומנם, בקונוטציה של שם, ולא של Creature Type, אבל בגלל זה באה פה החידה. האם הקלף יודע להבדיל מתי המילה Goblin מופיעה כסוג יצור, ומתי כחלק משם קלף?
ואנטי, ספציפית לך, אם אתה רוצה לענות על החידה, עשה זאת ב PM, כי אחרת זה כאילו ופרסמתי תשובות :smile:. אני רוצה לתת לחידה לרוץ כמה ימים שאנשים יחשבו עליה.
Psionic Beasts. Top of the food chain and climbing.
Yair
MTGil Apprentice
הודעות: 17
הצטרף: 22/9/2002 , 2:00

שליחה על ידי Yair »

אני מניח שהרעיון לחידה עלה לך בזמן קריאת ה- FAQ. למרבה טימטומם של כותבי ה- FAQ, אין מענה מפורש מספיק לשאלה הזאת שם למרות ש- Embermage Goblin הוא יצור שמשמש כדוגמה.
לפי דעתי הטריק לא יעבוד מכיוון שכתוב ב- FAQ שכל רפרנס לשם של הקלף לא ישתנה, גם אם הוא נמצא בתוכן של הקלף - והמילה Embermage Goblinהיא אכן השם של הקלף ולא תשתנה.
אפשר לטעון שאני טועה וזה כן יצליח מפני שבחלק המדובר בטקסט של הקלף כתוב a card named embermage goblin - ולכן הכוונה לקלף עם השם הזה ולא להיתיחסות לשם הקלף.
אם הייתי אדם חרוץ הייתי הולך ומחפש בחוקים חוק שאומר שכל פעם שהשם של הקלף מופיע הטקסט שלו הכוונה היא ל- ~this~ כמו שמופיע בארטות למיניהן. בגלל שאני לא אני פשוט אלך לפי ההיגיון ואניח שזה מה ש- Psibeast ידע ואני לא ולכן פרסם את החידה הזאת. בכל מקרה אם באמת יש חוק כזה אז כמובן שה"תרגיל" לא יעבוד.
Sir Psycho Sexy
הודעות: 4093
הצטרף: 08/9/2002 , 2:00
מיקום: קריית מוצקין

שליחה על ידי Sir Psycho Sexy »

בתאריך 2002-10-01 09:06, Lordanny כתב:
דווקא בדוגמא שלך שגית.
כיוון ש:
CIRCLE OF SOLACE
לא כתוב שם סוג היצור אתה לא יכול לשנות שם כלום.

אתה בטוח?

בשביל הצחוקים, הנה הקלף (בעע, Card Kingdom לא שמה עדיין תמונות):
Circle of Solace

Type: Enchantment
Color: White
Edition: Onslaught
Cost: 3W
Power: -
Rarity: R

As Circle of Solace comes into play, choose a creature type. 1W: The next time a creature of the chosen type would deal damage to you this turn, prevent that damage.

כלומר, שכאשר הוא נכנס אתה בוחר סוג יצור.

אז, אפשר לשנות את סוג היצור שבחרת (או בחר היריב).

אבל מה אני מבין?
Psibeast
Administrator
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

SPS: אתה טועה. לא ניתן לשנות דבר ב Circle of Solace ע"י Artificial Evolution.
Artificial Evolution מחפש סוג יצור ספציפי, כגון Goblin, Bird, Soldier, Wizard וכולי. זה כמו בקלפים כמו Alter Reality.
Alter Reality יעבוד רק עם המילים White, Green, Red, Black, Blue. זהו. הוא לא יעבוד למשל עם המשפט "A color of your choice".
The Maze (The-Q)
MTGil Wizard
הודעות: 396
הצטרף: 27/8/2001 , 2:00
מיקום: ישראל, אזור השרון, אבן יהודה
יצירת קשר:

שליחה על ידי The Maze (The-Q) »

no, because Arti Evolution says:
"of one creature type"
and since the word "goblin" in the abilty text referes to the name of the card this won't work.
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer »

Psi, with all respect, this question is the dumbest thing i have ever heard along with the worst exuces you could possibly imagine to bring.

You know very well there's a differece between CARD NAMED SOMETHING WHATEVER GOBLIN WHOEVER to CREATURE TYPE! It won't work because the fact the NAME has CAPITAL LETTERS on its INITIALS differs it from other (notice the g) goblings.

Shortly, much like Magical Hack couldnt change the name of Volcanic Island to Volcanic Mountain in its text, that's the same. And if you wondered the card says "Volcanic Island counts as an Island and Mountain etc" I E YOU can NOT change the word ISLAND into MOUNTAIN because it's part of the NAME of the SPELL or land.

Shefer :}
Psibeast
Administrator
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

בתאריך 2002-10-03 00:15, Shefer כתב:
Psi, with all respect, this question is the dumbest thing i have ever heard along with the worst exuces you could possibly imagine to bring.
I dunno Shefer, it seems to me like you're a bit confused. Very little of what you just said makes sense.
And if it was such an obvious question, don't you think people wouldn't be that confused over the answer? I assure you, it's not a trivial riddle.
You know very well there's a differece between CARD NAMED SOMETHING WHATEVER GOBLIN WHOEVER to CREATURE TYPE! It won't work because the fact the NAME has CAPITAL LETTERS on its INITIALS differs it from other (notice the g) goblings.
Of course I know the difference, and you know the difference. Me and you can recognize it from the reference to it. But can the game tell?
And what you said about the capital letters is just plain wrong. Cards that refer to creature types do it in capital letters too. To stick by your example of "Goblins", just pick up your nearest copy of Goblin Matron and check out if it brings Goblins or goblins into play.
Other than that, The game accepts wide variances in creature type. For example, singular/plaural, or gender are ignored by the game when deciding if something is the same creature type, i.e ogre, ogres and ogress is the same to the game, so you actually expect a capital letter to make a difference???
Shortly, much like Magical Hack couldnt change the name of Volcanic Island to Volcanic Mountain in its text
That wouldn't be perhaps because the name of the card isn't actually the TEXT of the card, would it Shefer?
, that's the same. And if you wondered the card says "Volcanic Island counts as an Island and Mountain etc" I E YOU can NOT change the word ISLAND into MOUNTAIN because it's part of the NAME of the SPELL or land.
As far as I know the text "Volcanic Island counts as both a mountains and an island" is considered rules text and at least the part about both a mountain and an island can be changed by Magical Hack. Also in this example, the card refers to ITSELF by name.
In Goblin Embermage the card does not refer to itself, but to other cards which are named "Goblin Embermage" So it's hardly trivial if it's the same or not.

Good luck solving the riddle :smile: If you do, be sure to bring references to the rules that support your answer.
Lucivar
הודעות: 262
הצטרף: 20/8/2001 , 2:00

שליחה על ידי Lucivar »

i'm probably wrong... but i think that you would still be able to look for a goblin because as soon as the goblin hits play, his effect triggers, then you cast the other card and turn him into a merfolk but he'll still be able to look for goblins cause thats what the effect that hit the stack says

edit: nvm it didn't play yet, i thought it said only target permanent :/

Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss,
'Tis folly to be wise."
Thomas Gray

<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: Lucivar בתאריך 2002-10-03 10:03 ]</font>
Psibeast
Administrator
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

אוקי, פתרון רשמי.

הטריק לא יעבוד. למה? הסיבה הקצרה היא שהמשחק יודע להבדיל על פי הקשר אם מדובר בשם קלף או סוג יצור.
ועכשיו, בפירוט.
ב FAQ של אונסלוט רשום בפירוש ש Artificial Evolution לא ישנה את שם הקלף, אפילו אם שם הקלף מופיע ב Rules Text. מכאן אנו למדים שהמשחק "יודע" להבדיל ולזהות את שם הקלף. Ruling דומה היה לקלף Magical Hack שעליו נאמר בפירוש שהוא אינו עובד על Proper Nouns כלומר שמות של קלפים, וזו עדות נוספת לכך שהמשחק מסוגל לבצע את ההבדלה הזו. אגב, התשובה הזאת רשמית לחלוטין, ויש לי על זה אישור של Wizards.
Shefer

שליחה על ידי Shefer »

Beast - thanks for the unnecessary enlightness in your answer, but you're wrong. The problem started with 6th edition that changed abilities like: W:+0/+1 on Holy Armor to "W: Enchanted creature gets +0/+1 until end of turn."
So since then the text on Volcanic Island said like you quoted. Now, in the name there's island and in the textbox there's island. how do you know to defer? maybe it'll say "volcanic mountain counts as..." but there's no volcanic mountain in the game, so, we shut down the card, bascially by doing so. Wizards' rules about changing a text of a creature's name and a creature type, even if they appeared in the same textbox, it was clear that captial letters to card names and lower caps even for creature types (most of the time, at least) made the little difference along with the fact, there's no term like "Embermage" in the game, so "Embermage Goblin", unless it's a creature type, is the term we're looking for. Since there is none of the above Embermage Goblin counts as a cardname. And the way to know is to read the card in the right way.

Shefer :}
Psibeast
Administrator
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

Shefer, it's almost impossible to understand what you write, since you skip from subject to subject, according to your "train of thought". I had to read this 3 times before I understood what you were trying to say.

Basically, you're plain and simple wrong about the caps. I went ahead and checked various cards that mention creature types, among them Lord of Atlantis, Goblin Matron and Elvish Champion, just a random pick, and ALL of them have the relevant creature type in caps. You don't have to take my word on it, just go into cardkingdom or something and check. Do I really have to post pictures here???

As for "Volcanic Mountain" , I already commented on it, that it wouldn't change "Volcanic Island" into "Volcanic Mountain" due to a ruling on Magical Hack.
I took the time to copy-paste it for you:
Cannot Hack proper nouns (i.e. card names) such as Island Fish Jasconius. [WotC Rules Team 1994/06/01]
So the case you mentioned has already been resolved. I brought this up as an example to show that the game is in fact capable of distinguishing the context of words (in this example it knew that the "island" was part of a card's name) That's all.
I STILL don't see the relevance to Holy Armor.
Shefer

שליחה על ידי Shefer »

Shortly, everything matters to help the un-understanding fella you're playing against. Tricking him to change Embermage Goblin to Embermage Lizard isn't helping, neither did this riddle.
Psibeast
Administrator
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast »

בעדכוני אוקטובר, וויזארדס עידכנו את החוקים הרלוונטים בכדי לטפל בחוקים הרלוונטיים לחידה הנ"ל. הנה הסעיף המעודכן:

"415.4. An effect that changes the text of a spell or permanent only changes words that are of the correct type (for example, a Magic color word being used as a color word, a land type word used as a land type, or a creature type word used as a creature type). The effect can't change a proper noun, such as a card name, even if that proper noun contains a word or a series of letters that is the same as a Magic color word, basic land type, or creature type.
שלח תגובה