על השינויים אתם יכולים לקרוא במאמר הבא:
Magic 2014 Core Set Rules Preview
מבין השינויים נכלל שינוי בחוקים של קלפים אגדיים ופליינסווקרים. הסבר מפורט יותר על הסיבות מאחורי השינויים בחוקים אלה ניתן לקרוא במאמר הבא:
Legendary Rule Change
סיכום של השינויים:
- Legendary Rule
- מותר שלך וליריב יהיה בשדה-הקרב קלף אגדי עם אותו השם. הם לא יישלחו לבית הקברות.
- אם יש בשליטתך בשדה-הקרב כמה קלפים אגדיים עם אותו השם, אתה בוחר באחד מהם, אותו אתה משאיר ואת כל השאר שולח לבית הקברות.
Planeswalker Uniqueness Rule - מותר שלך וליריב יהיה בשדה-הקרב פליינסווקר מאותו הסוג. הם לא יישלחו לבית הקברות.
- אם יש בשליטתך בשדה-הקרב כמה פליינסווקרים מאותו הסוג, אתה בוחר באחד מהם, אותו אתה משאיר ואת כל השאר שולח לבית הקברות.
Constructed Sideboard Rules - גודל הסיידבורד בתחרויות קונסטרקטד יכול להיות בכל גודל שהוא בין 0 ל-15 כולל. הוא לא חייב להיות בדיוק 15 או בדיוק 0.
- החלפות קלפים עם הסיידבורד לא חייבות להיות אחד לאחד. ההחלפה מותרת כל עוד גודל הדק לא חורג מתחת ל-60 וגודל הסיידבורד לא חורג מעל 15.
Indestructible & Unblockable - Indestructible תהפוך להיות יכולת של ממש.
- לכן, אם קסם יעניק Indestructible ליצור ולאחר-מכן קסם אחר ימחוק את היכולות של היצור, הוא יאבד גם את Indestructible.
- כמו"כ, קסם שמעניק Indestructible לכל יצורים, יעניק אותם רק לאלה שנמצאים בשדה-הקרב כשהקסם נפתר.
- המושג "unblockable" יוחלף במילים "can't be blocked"
Additional Lands - אם אפקט מתיר לך לשחק אדמה נוספת, אתה לא חייב לציין באיזה היתר אתה משתמש כשאתה משחק אדמות (בהיתר שהאפקט נותן לך או ב"אדמה אחת לתור" שהחוקים מתירים לך)
- במקום זאת, כשאתה רוצה לשחק אדמה, עליך לחשב כמה היתרים יש לך (1 מקורי מהחוקים + עוד היתרים שקלפים אחרים נותנים לך) ובכמה השתמשת באופן כללי.
החוק האגדי (The "Legendary Rule")
איך זה עובד כעת (לפני השינוי):
נכון לעכשיו, אם יש שניים או יותר פרמננטים אגדיים (legendary permanents) עם אותו השם נמצאים בשדה הקרב, כולם נשלחים לבית הקברות. דבר זה נכון לא משנה מי שולט במה.
איך זה צפוי לעבוד אחרי השינוי:
אם שניים או יותר פרמננטים אגדיים עם אותו השם שנשלטים ע"י אותו שחקן נמצאים בשדה הקרב, השחקן הזה בוחר באחד מהם שיישאר. כל השאר נשלחים לבית הקברות.
דוגמאות:
- אין בעיה שלכל שחקן בנפרד יהיה עותק שלו של אותו יצור אגדי. אם גם לך וגם ליריב יש Akroma, Angel of Wrath בשדה הקרב, שתיהן נשארות.
- דבר זה נכון גם לגבי העתקים. אם יש לך Akroma, Angel of Wrath והיריב משחק Clone ומעתיק אותה שניהם יישארו.
- אבל אם לך יש Akroma ואתה משחק Clone ומעתיק את Akroma, תצטרך לבחור רק אחד מהם שיישאר והשני יישלח לבית הקברות.
- אתה שולט ב-Teysa, Orzhov Scion. היריב שם אליה Pacifism. אתה מכניס עוד Teysa,Orzhov Scion. כעת אתה בוחר איזו מהן אתה רוצה לשמור אותה השנייה אתה שולח לבית הקברות.
- היריב שולט ב-Ruric Thar, the Unbowed. אתה מטיל Progenitor Mimic שמעתיק את Ruric. שני היצורים נשארים. כש-Progenitor Mimic ייצור עותק של עצמו, יהיו לך במגרש שני יצורים אגדיים עם אותו השם, תצטרך לבחור אחד מהם (את ה-progenitor או את העותק שלו) ואת השני לשלוח לבית הקברות.
שינוי זהה לשינוי בחוק האגדי יתקים עבור חוק הייחודיות של הפליינסווקרים:
אם גם לך וגם ליריב שלך יש ג'ייס בשדה הקרב שניהם נשארים.
אם יש לך Jace Beleren בשדה הקרב ואתה מכניס את Jace, Architect of Thought אתה בוחר אחד מהם ורק את השני שולח לבית הקברות.
זה אומר שאתה יכול להשתמש ביכולת של Jace Beleren, לשחק את Jace, Architect of Thought ולשלוח את Jace Beleren לבית הקברות, ואז לשחק את אחת היכולות של Jace, Architect of Thought.
סיידבורד בתחרויות קונסטרקטד
נכון לעכשיו חשוב להקפיד שהסיידבורד יהיה 0 או 15 בדיוק. כמו"כ בהחלפה של קלפים מהסייד במשחק השני והשלישי היה חשוב להחליף אחד לאחד (ז"א שאם הדק שלך היה בגודל של 60 הוא חייב להישאר בגודל של 60 גם אחרי ההחלפה).
לאחר השינוי הסייבורד יכול להיות בכל גודל שהוא בין 0 ל-15.
כמו"כ החלפת קלפים עם הסיידבורד לא חייבת להיות אחד לאחד, כל עוד גודל הדק לא יהיה פחות מ-60 וגודל הסיידבורד לא יהיה יותר מ-15. במאמר המקושר בתחילת ההודעה יש טבלה שמדגימה שינויים חוקיים ושינויים לא חוקיים.
Indestructible הופכת להיות מילת-מפתח שהיא יכולת (מפסיקה להיות הגדרה כללית).
לפני השינוי:
נכון לעכשיו Indestructible הוא פשוט מושג כללי ולא יכולת של ממש. אם אתה הופך יצור ל-Indestrucible (נניח באמצעות Withstand Death) הוא לא מקבל יכולות חדשה. זה אומר שאם היצור מאבד את היכולות שלו (נניח באמצעות Dragonshift) הוא ממשיך להיות Indestructible.
כמו"כ, נכון לעכשיו, אם אתה יוצר אפקט כללי שהופך את כל היצורים שלך ל-Indestructible, האפקט היה בגדר הגדרה כללית. אם היית מטיל Boros Charm ובוחר באופציה השנייה שהופכת את כל היצורים ל-Indestructible זה היה תקף גם ליצורים חדשים שייכנסו מאוחר יותר או ליצורים שאתה משתלט עליהם מאוחר יותר באותו התור (למשל בעזרת Act of Betrayal). ולהיפך, אם היריב משתלט על אחד היצורים שלך, אותו יצור מפסיק להיות Indestructible.
אחרי השינוי:
Indestructible תהפוך ליכולת של ממש. זה אומר שאם הענקת ליצור Indestructible עם Withstand Death, הוא יכול לאבד אותו כשהוא מאבד את כל היכולות שלו (למשל באמצעות Dragonshift).
באותה מידה אם הענקת Indestructible לכל היצורים בעזרת Boros Charm, זה יהיה תקף רק ליצורים שהיו בשדה הקרב כשהקסם נפתר וימשיך להיות תקף לגביהם גם אם הם יחליפו שליטה (נניח היריב השתלט על אחד מהם עם Act of Agression)
Unblockable
המילה "Unblockable" תתחלף במילים "can't be blocked", מה שיעזור להבהיר שמדובר בהגדרה ולא ביכולת.
שיחוק אדמות נוספות
לפני השינוי:
נכון לעכשיו, אם קיים אפקט שמתיר לך לשחק אדמה נוספת, עליך לציין באיזה אפקט אתה משתמש או האם אתה משתמש בשיחוק האדמה המקורי שהחוקים נותנים לך.
לצורך העניין אם יש לך Oracle of Mul Daya בשדה הקרה ואתה רוצה לשחק אדמה אתה חייב לציין האם זה השיחוק שהחוקים נותנים לך או שה-Oracle נותנת לך לבצע. אם בחרת בשיחוק שה-Oracle נותנת לך ואז אתה מטיל עליה Cloudshift, היא הופכת לאובייקט חדש שמעניק לך היתר חדש ואתה יכול לשחק עוד אדמה עם ההיתר הזה.
אחרי השינוי:
לאחר השינוי אין צורך לציין באיזה אפקט אתה משתמש. מצד שני, אתה תוכל לשחק אדמה רק אם כמות האדמות ששיחקת בתור הזה לא גוברת על כמות ההיתרים שיש לך.
באופן כללי יש לך היתר אחד בגלל החוקים. אם יש לך את Oracle of Mul Daya בשדה הקרב יש לך כעת שני היתרים. אם תשחק אדמה אחת ואז תטיל Cloudshift עם Oracle of Dul Maya, מספר ההיתרים שלך יישאר 2, לא תוכל לנצל את זה בשביל לשחק 3 אדמות באותו התור.
יש לציין, שכמו מקודם, אפקטים שגורמים לך לשחק אדמה עדיין תלויים במגבלה הזו. אם השתמשת ביכולת של Djinn of Wishes וחשפת אדמה, תוכל לשחק אותה רק אם זה התור שלך ורק אם לא חרגת מכמות ההיתרים שלך לשחק אדמות בתור הזה. כמו"כ אם תרצה לשחק אדמה נוספת מהיד, תצטרך לקחת בחשבון את האדמה ששיחקת דרך ה-Djinn כדי לדעת אם אתה לא חורג מכמות ההיתרים שלך.